Netto basisprijs
De netto basisprijs per GRP (contactmoment per 1% bereik in de doelgroep) is per zender verschillend. Alle prijzen zijn onderaan deze pagina te vinden. Ster hanteert een maandindex en marktindex. Voor de actuele indexen, zie de pagina Plannersinformatie of neem contact op met je accountmanager.
Vaste kosten per spot
In plaats van je reclamecampagne inzetten in bepaalde tijdsblokken, kan je ook rondom specifieke programma’s adverteren. Met de optie Vaste kosten per spot kies je zelf je reclameblok en ben je verzekerd van een vaste prijs. De prijs wordt bepaald op basis van de lengte van de spot en de zender waarop je wil adverteren, de prijzen in onze dagschema’s zijn de prijzen per seconde.
Ster time
Met Ster Time deelt Ster de spots in. Met spreiding kun je een gelijk aantal spots per zender per dag verwachten. Het uitzendschema is variabel; spots staan niet vast. Ster deelt in binnen de tijdvakken, spots verschuiven of accenten leggen is niet mogelijk.
Ster Time Combi 25-67 jaar wordt ingedeeld op NPO Radio 1, 2, 3FM en 5. Mogelijkheid tot uitsluiten van 1 zender met een upgrade van +10 indexpunten. Wil je sturing geven aan de verdeling van het aantal spots en/of zenders en/of budget, dan boek je de zenders afzonderlijk in.
Ster Time Combi 25-54 jaar wordt ingedeeld op NPO Radio 2 en 3FM. Wil je sturing geven aan de verdeling van aantal spots en/of zenders en/of budget, dan boek je de zenders afzonderlijk in.
Als je kiest voor Ster Time kun je kiezen voor onderstaande opties: Week, Spits, 5-6 dagen, 3-4 dagen, 7 dagen + uren, 5-6 dagen + uren of 3-4 dagen +uren. Je leest hier meer over in onze brochure Aanbod 2023.
Your Time
Kies je voor Your Time, dan kies je zelf de blokken voor je reclamecampagne. Je kan kiezen voor de upgrade 'voorkeurspositie'.
Selectpakketten
Via NPO Radio bereik je een grote groep luisteraars. Ben je op zoek naar het bereiken van een kleinere doelgroep? Ook dan ben je bij Ster aan het juiste adres. Wij hebben verschillende selectpakketten gericht op specifieke doelgroepen. Deze pakketten bereiken de zakelijke doelgroep, jongvolwassenen en senioren.
Maatschappelijke organisaties en Algemeen nut
Ook voor niet-commerciële organisaties ligt met een campagne bij Ster een miljoenenpubliek binnen handbereik. De niet-commerciële partijen waar we het hier over hebben, zijn instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er ruimte op de kanalen van de NPO. Neem contact op voor meer informatie of bekijk deze pagina op onze website.
Ster & ...
Ster biedt twee mooie, nieuwe proposities: Ster & Boeken en Ster & Cultuur. Met het inkopen van deze pakketten wordt jouw campagne uitgeplaatst in een zogenaamd cultureel of literair 'umfeld'. Meer weten? Neem contact met ons op of bekijk deze pagina.
Transitie-index radio
Op 1 januari 2023 is het nieuwe Nationaal Luister Onderzoek, als onderdeel van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) gestart. Het nieuwe onderzoek meet het exacte luistergedrag op een passieve, elektronische manier. Wat er precies gaat veranderen, lees je hier. Om de verhouding tussen de nieuwe en oude meting inzichtelijk te maken heeft het NMO een transitie-index opgesteld. Deze index geeft het verschil weer tussen de oude en nieuwe luisterdichtheid op 13+ voor het tijdvak van de hele week van 06:00 tot 24:00 uur. De nieuwe tarieven vind je hier.