Netto basisprijs

De netto basisprijs per GRP (contactmoment per 1% bereik in de doelgroep) is in 2022 €610. De verschillende inkoopopties voor tv zijn hieronder te vinden. We hanteren een marktindex en maandindex, beide hebben invloed op de totaalprijs. Vraag je accountmanager om informatie of bekijk onze pagina met plannersinformatie.

Vaste kosten per spot

In plaats van je reclamecampagne inzetten in bepaalde tijdsblokken, kan je ook rondom specifieke programma’s adverteren. Met de optie Vaste kosten per spot kies je zelf je reclameblok en ben je verzekerd van een vaste prijs. De prijs wordt bepaald op basis van de lengte van de spot, de prijzen in onze dagschema’s zijn de prijzen op basis van 30 seconden.

Inkopen op basis van vaste kosten per spot kan met de volgende upgrades verfijnd worden:

Voorkeurspositie: Met deze upgrade koop je de door jou gewenste positie in het blok.

Vaste kosten per GRP

Your Time

Als je kiest voor Your Time, dan kies je je eigen blokken. Je hebt de mogelijkheid om te kiezen voor Your Time Vast, Your Time Variabel of Your Time Daytime Vast. Hieraan kun je diverse upgrades toevoegen:

Voorkeurspositie: Je koopt de door jou gewenste positie in het blok.

Hotspot: Je koopt voorrang op indeling in het door jou gewenste blok.

Meer hierover lees je in onze brochure Aanbod 2022

Regulier

Onze reguliere inkoopopties zijn Prime Time, Ster Time en Day & Night Time. De bijbehorende voorwaarden lees je in onze brochure.  

 

Spreiding binnen Prime Time, Stertime en Day & Night time

Spots die je geboekt hebt via de opties Prime Time, Stertime en Day & Night Time worden gespreid over je campagneweken ingedeeld. Je kan ook kiezen voor een minder gelijkmatige spreiding van je campagne, er geldt dan een andere index.

(Online) Kansspel

Ster biedt verschillende mogelijkheden op tv en radio voor kansspelaanbieders. Om het risico op overmatige speldeelname te beperken en de diversiteit in het reclameblok te behouden, hanteert Ster een maximum van één reclame voor een risicovol kansspel per reclameblok. Deze reclames voor risicovolle kansspelen mogen maximaal 30 seconden duren en het gebruik van tag-ons (een korte vervolgspot in hetzelfde reclameblok) is niet toegestaan.

Risicovolle kansspelen zijn:

  • Online kansspelen
  • Krasloten
  • Sportweddenschappen
  • Casinospelen
  • Speelautomaten
  • Paardenweddenschappen

Voor reclames voor loterijen gelden deze restricties niet. Hierbij geldt wel dat Ster zoveel mogelijk streeft naar een divers reclameblok. 

Alle kansspelreclames dienen inhoudelijk te voldoen aan alle voorwaarden die wet- en regelgeving voorschrijven. Daarnaast worden reclames voor long odds niet uitgezonden voor 19.00 uur en reclames voor risicovolle kansspelen (zogenaamde short odds) niet voor 22.00 uur. 

Inkoopopties

In 2022 hebben we op tv de volgende inkoopopties: Your Time Kanssppel, Kansspel Long Odd (vanaf 19.00 uur) en Kansspel Short Odd (vanaf 22.00 uur). Het is mogelijk om een voorkeurspositie (+15 indexpunten) en/of hotspot (+25 indexpunten) in te kopen. Voor radio is er geen speciaal pakket. Geïnteresseerde merken kunnen hier voor de reguliere opties kiezen, die inkoop na respectievelijk 19.00 of 22.00 uur mogelijk maken.

Kijk voor meer informatie over de toelating van (kansspel)commercials bij onze veelgestelde vragen of neem voor advies contact op met een van onze accountmanagers.  

Alcohol

Evenals voor kansspelreclames, gelden er ook restricties voor reclames voor alcohol. Zo zendt Ster geen alcoholreclames uit voor 21.00 uur en/of bij programma’s waarvan minimaal 25% van de doelgroep uit minderjarigen bestaat. In 2022 hebben we hiervoor de volgende inkoopoptie voor tv: Alcohol (vanaf 21.00 uur) met daarbij de mogelijkheid om voorkeurspositie (+15 indexpunten) en/of hotspot (+25 indexpunten) in te kopen.

selectpakketten

Zakelijk: Ster deelt in op NPO 1 en NPO 2 tussen 18.00 uur en 01.00 uur en zondag de hele dag. De campagne duurt minimaal 5 dagen met minimaal 5 GRP’s. 

Senioren: Ster deelt in op NPO 1 (tot 18.00 uur) en NPO 2 (tot 24.00 uur). De campagne duurt minimaal 5 dagen met minimaal 5 GRP’s. 

Algemeen nut: Ster deelt in over de hele dag. Adverteerders moeten voldoen aan de algemeen nut voorwaarden. De campagne duurt minimaal 5 dagen met minimaal 5 GRP’s. 

Bekijk de brochure

Maatschappelijke organisaties en Algemeen nut

Ook voor niet-commerciële organisaties ligt met een campagne bij Ster een miljoenenpubliek binnen handbereik. De niet-commerciële partijen waar we het hier over hebben, zijn instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er ruimte op de kanalen van de NPO. Neem contact op voor meer informatie of bekijk deze pagina op onze website.

Ster boeken & Ster Cultuur

Per 2022 biedt Ster twee mooie, nieuwe proposities: Ster & Boeken en Ster & Cultuur. Met het inkopen van deze pakketten wordt jouw campagne uitgeplaatst in een zogenaamd cultureel of literair 'umfeld'. Meer weten? Neem contact met ons op of bekijk deze pagina

Stopper

Bij Stopper hebben we twee inkoopopties: Stopper en Stopper Maatwerk. Voor beiden geldt: Ster deelt in over de hele dag. De minimale looptijd is 14 dagen binnen een kalendermaand met minimaal 50 GRP's. De adverteerder ontvangt vooraf geen uitzendschema, de spots worden drie dagen voor uitzending voortschrijdend geboekt en er is geen zekerheid op uitplaatsing.

Lees meer over...

Aanbod & voorwaarden

Dagschema's en prijzen per spot

Deadlines aanvragen & aanleveren

Ster Campagnecalculator

Weten wat je met een campagne bij Ster kunt bereiken? Vul de periode, zender/doelgroep en het budget in en zie direct wat er mogelijk is. Als je wil, kan je het voorstel in je mailbox ontvangen.