Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
De Luizenmoeder best bekeken online programma

Uit het jaaroverzicht van de online kijkcijfers van Stichting KijkOnderzoek komen mooie cijfers naar voren voor NPO. Kijkcijferkanon De Luizenmoeder scoort ook online, dit is het best bekeken programma online van 2018. Ook bij de jongeren 13-19 jarigen kwam De Luizenmoeder als best bekeken online programma naar voren. In de top-25 best bekeken online programma's zijn 18 plekken voor programma's van NPO. In de top-5 staan verder Wie is de Mol?Boer zoekt vrouw en het Sinterklaasjournaal.

NPO scoort online

De programma's van NPO behalen mooie online kijkcijfers. Uit het persbericht van SKO: "De NPO bereikte in 2018 maandelijks gemiddeld 2.583.000 kijkers online. RTL bereikte online maandelijks gemiddeld 1.199.000 kijkers, Talpa TV 513.000 kijkers en de FOX Sports zenders 178.000 kijkers. Het gaat hier om het aantal bereikte kijkers voor alle content die in 2018 werd uitgezonden op TV en online werd bekeken. Gemiddeld keken per maand 1.507.000 mensen via de computer (desktop/laptop), 1.196.000 mensen keken via de tablet en 1.323.000 via de smartphone." Ook in het gemiddeld maandbereik steekt NPO met kop en schouders uit boven RTL, Talpa TV en FOX.

Jongeren kijken NPO online

Jongeren weten online de programma's van NPO te vinden. Ook in de leeftijdscategorie 13-19 jaar is De Luizenmoeder het best bekeken programma. Het Sinterklaasjournaal en Brugklas zijn de twee andere NPO-titels die online de jongere doelgroep effectief weten te bereiken.

Lees meer in het SKO Jaarpersbericht online 2018