Een goede reclamecampagne creëren, kent zijn uitdagingen. Behaalt je commercial bijvoorbeeld het beoogde resultaat? En raak je de juiste snaar bij je doelgroep? Ster heeft diverse onderzoekstools die je hierbij helpen. Op deze pagina lees je alles over de mogelijkheden.

STER ADMEASURE: BEPAAL DE POTENTIE VAN JE TV- OF RADIOCOMMERCIAL

Optimaliseer je tv- of radiocommercial door hem te laten testen. Dit kan uitgebreid via Ster AdMeasure, waarin Ster en DVJ Insights je spot in een natuurlijke omgeving voorleggen aan een online panel van 100 mensen in jouw doelgroep. Zo weet je niet alleen hoe je spot wordt ontvangen in vergelijking met de markt en bijvoorbeeld of je boodschap goed overkomt, maar ook hoe sterk je reclame-uiting in staat is om de aandacht vast te houden.

Interesse in een Ster AdMeasure? Neem dan contact op met ons researchteam.

STER RADIOMETER: DE IMPACT VAN JE RADIOCAMPAGNE OP JE WEBSITEVERKEER

Weten wat jouw radiocampagne doet voor je websiteverkeer? Dan zit je met de Ster Radiometer goed. Ster analyseert samen met Mediasynced het effect van jouw radio-inzet op je websitestatistieken. Op die manier krijg je inzicht in je uplift aan de hand van je uitzendschema en Google Analytics en weet je onder meer welke momenten, welke spot(s) en welke zender(s) zorgen voor een groei in websitebezoek voor jouw merk.

Neem voor meer informatie over de Ster Radiometer contact op met een research consultant.

Meer weten?

Sheng Song

research consultant
+31 35 672 55 08 sheng.song@ster.nl

Vul je naam in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Vul je naam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

STER CAMPAGNE-EFFECTMETING: INZICHT IN DE EFFECTEN VAN JE TV- EN/OF RADIOCAMPAGNE

Ben je benieuwd naar de impact van je tv- of radiocampagne op verschillende merkdoelstellingen? Maak dan gebruik van de Ster Campagne-effectmeting. Met dit onderzoek meten we samen met onderzoeksbureau Validators onder 400 mensen in een door jou gekozen doelgroep het effect van je campagne op je merk. Zo krijg je onder meer inzichten in het effect van je commercial op je merkpositie, zoals op je merkbekendheid, -overweging en -voorkeur.

Hoe werkt een Ster Campagne-effectmeting?

Je bepaalt de opties en opzet voor de campagne-effectmeting samen met een research consultant, die na afloop van je campagne en meting de resultaten met je bespreekt. Meer weten? Neem contact op met een research consultant voor de mogelijkheden.

Deze klanten gingen je voor

“Vaak zit je tijdens het maken van een commercial zelf zo in het verhaal dat je de kleine, maar belangrijke details, niet meer ziet. [AdMeasure] helpt ons goed de kleine details niet uit het oog te verliezen.”

STEFFY CLEPHAS, Brand Manager van M line

 

“Het is de kunst om de commercial vanuit de ogen van de consument te beoordelen en de commercialtest AdMeasure is daar een heel goed hulpmiddel bij.”

MARGO SEUNTIËNS, Communicatiemanager Sanidrõme

 

“Het onderzoek van Ster AdMeasure heeft ons interessante inzichten opgeleverd. Door nog betere keuzes te maken in briefing en executie kunnen we op een eenvoudige manier het resultaat van een campagne positief beïnvloeden.”

MATTHIJS VAN EWIJK, Brandmanager KARWEI

 

“Ik raad andere adverteerders zeker aan om AdMeasure in te zetten. Het laten testen van je commercial en zo gericht te onderzoeken hoe effectief je creatie is geeft waardevolle inzichten die je direct kan gebruiken om je campagne te verbeteren.”

KARIN WITTEVEEN, MARKETING MANAGER BRUNA

 

Meer weten of advies over je commercial of campagne aanvragen?

Neem direct contact op. We helpen je graag verder!