Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

Ster AdMeasure bestaat 15 jaar!

| Blog

Ster AdMeasure, de commercialtest van Ster, viert zijn vijftienjarig jubileum. De uitgebreide onderzoekstool testte al meer dan 2000 radio- en televisiecommercials, met waardevolle inzichten tot gevolg.

Zelf je campagne plannen en vergelijken

| Blog

Welk budget heb je nodig voor een tv- en of radiocampagne? Op welke zenders is je campagne het meest effectief? En wat kan een campagne je merk opleveren? Dit zijn vraagstukken waar je als marketeer antwoord op zoekt om te bepalen of het haalbaar en zinvol...

Halfjaarcijfers Ster: 109,5 miljoen euro omzet

| Persbericht

In het eerste halfjaar van 2022 is de omzet van Ster gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Televisie, radio en online zijn in de eerste helft van 2022 samen goed voor 109,5 miljoen euro. Dit is 13% hoger dan in 2021, toen de teller na een halfjaar...

Luistercijfers: NPO Radio 2 sterke tweede positie in 10+

| Nieuws

NPO Radio 2 neemt in 10+ een stevige tweede plek in en NPO Radio 5 groeit ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de luistercijfers van mei en juni, die vandaag door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.

Meld je aan voor Ster Focus: over de kansen voor jouw merk in 2023

| Nieuws

Welke kansen zijn er voor jouw merk in 2023? Welke ontwikkelingen spelen er in de mediawereld en wat voor effecten hebben die op jouw plannen? En welke publiekstrekkers kan je terugverwachten op radio en tv? 

Loeki de Leeuw

De do’s en don’ts van een karakter als brand asset

| Blog

Elk kwartaal kijkt Ster naar trends, ontwikkelingen en onderzoek in media die interessant zijn voor iedereen die zich met marketingstrategie bezighoudt. Deze keer schrijft Patricia Sonius, teammanager research en development bij Ster, over de inzet van...

Luistercijfers: NPO Radio 2 marktleider en NPO Radio 1 grootste stijger in 10+

| Nieuws

Vandaag zijn de luistercijfers van april en mei bekendgemaakt door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO). NPO Radio 2 staat wederom bovenaan de lijst en zet zo het marktleiderschap voort in 10+ en 25-67 jaar. NPO Radio 1 is deze periode de grootste stijger...

Vrouwenvoetbal zit in de lift

| Blog

Het vrouwenvoetbal zit in de lift. Na het winnen van het EK 2017 en het bereiken van de WK-finale in 2019 zijn de OranjeLeeuwinnen uitgegroeid tot ware publiekstrekkers. In juli zullen onze Oranjeleeuwinnen een poging doen om de Europese titel te prolongeren....

Luistercijfers: koppositie voor NPO Radio 2, winst voor NPO Radio 5

| Nieuws

NPO Radio 2 blijft marktleider en NPO Radio 5 blijft scoren. Dat blijkt uit de luistercijfers van maart en april die vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.

Ster Tour de France Sport Reclame

Supersportkansen bij de Tour in de maand juli

| Blog

In een jaar vol sport springt juli eruit. Die maand zijn er volop kansen rondom sport voor jouw merk, waaronder bij de altijd spannende en goed bekeken en beluisterde Tour de France. Accountmanager Ingo vertelt waarom de Tour niet mag ontbreken in je...

Loeki de Leeuw

De impact van Loeki de Leeuw

| Blog

Dit jaar viert Loeki de Leeuw zijn 50ste verjaardag. Uit onderzoek blijkt dat het reclameleeuwtje niet alleen leuk is voor de kijker, maar ook effectief voor de bedrijven die in een ‘Loeki-blok’ adverteren. Hoe werkt dit Asjemenou-effect?

Luistercijfers: NPO Radio 2 is de grootste zender, NPO Radio 1 en 5 groeien

| Nieuws

NPO Radio 2 is wederom de grootste zender en heeft het marktleiderschap in handen in 10+ en 25-67. Ook NPO Radio 1 en NPO Radio 5 groeien in marktaandeel. Dat blijkt uit de luistercijfers van februari en maart die het Nationaal Luister Onderzoek (NLO)...

Webinar radio: ontdek de impact van radioreclame

| Nieuws

Waar begin je met het maken van radioreclame? Wat zijn de voordelen ervan voor jouw merk? En hoe is het effect van je radiocampagne meetbaar? Deze en meer vragen zijn beantwoord tijdens ons webinar radio op 12 mei. Kijk het webinar hieronder terug.

Luistercijfers: NPO Radio 2 marktleider en alle andere NPO-zenders stijgen

| Nieuws

Vandaag zijn de luistercijfers van januari en februari bekendgemaakt door het Nationaal Luisteronderzoek (NLO). NPO Radio 2 blijft ruim aan kop in 10+ en 25-67 jaar. Ook alle andere NPO-radiozenders scoren goed en behoren deze periode tot de stijgers....

Strategie, trends en onderzoek: de kracht van muziek in reclame

| Blog

Elk kwartaal kijkt Ster naar trends, ontwikkelingen en onderzoek in media die interessant zijn voor iedereen die zich met marketingstrategie bezighoudt. Deze keer schrijft Brenda Kompier, projectleider research bij Ster, over de impact van muziek voor...

Profiteer tot 1 april met terugwerkende kracht van een logisch aandeel

| Nieuws

In 2022 kan jouw merk weer kiezen voor een logisch aandeel bij Ster. Zet je dit jaar 23% van je radiocampagne(s) en/of 27% van je televisiecampagne(s) in bij Ster? Dan ontvang je 8% korting. Tot 1 april kan je met terugwerkende kracht gebruikmaken van...

Radio555-actie voor Oekraïne: zo kun je als merk meedoen

| Nieuws

Maandag 7 maart bundelen de landelijke radiozenders NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 5, 100% NL, Qmusic, Radio 538, Radio 10, Radio Veronica, SLAM! en Sublime hun krachten om geld op te halen voor Giro555. Ook bedrijven en organisaties kunnen meedoen aan...

Rutger Castricum en Gijs Staverman in nieuwe Ster-campagne

| Persbericht

Vandaag lanceert Ster haar nieuwe campagne met hoofdrollen voor NPO-presentatoren Rutger Castricum en Gijs Staverman. Met deze campagne zet Ster de deuren open voor alle bedrijven - groot of klein - die willen groeien.

Ster Gouden Loeki 2021 Albert Heijn

Albert Heijn en TBWA\NEBOKO winnen de Ster Gouden Loeki!

| Persbericht

De winnaars ontvingen de prijs vrijdagavond in een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1 uit handen van schaatsster Irene Schouten. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Staatsloterij en PLUS supermarkt.

Luistercijfers

Luistercijfers: NPO Radio 2 trapt 2022 af als marktleider

| Nieuws

NPO Radio 2 begint het jaar als marktleider en NPO 3FM en NPO Radio 5 stijgen in 10+ ten opzichte van een jaar geleden. Dat blijkt uit de luistercijfers van december en januari die het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) vanmorgen heeft gepubliceerd.