Voor de 24e editie van de Ster Gouden Loeki in januari 2019 gaf NPO Radio 2-dj Jeroen Kijk in de Vegte een mini-college over Loeki waarna zijn collega Jan-Willem Roodbeen opperde om een petitie te starten om Loeki terug te brengen op tv. Binnen een dag behaalde de petitie de beoogde 10.000 handtekeningen.
Sinds de oproep van NPO Radio 2-dj’s Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte om Loeki de Leeuw weer terug te brengen op tv is er een hoop te doen over Loeki. Asjemenou! Op 30 januari 2019 maakt Loeki de Leeuw eenmalig zijn rentree in het reclameblok van Ster!
Op 1 maart 2021 hadden de dj's een mooie primeur in hun radioshow: zij mochten de terugkeer van het reclame-icoon wereldkundig maken!
Loeki de Leeuw was de inspiratiebron voor onze Ster Gouden Loeki: dé publieksprijs voor de beste tv-reclame.
Want bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.
In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.
De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.
Meer informatie