Coca-Cola Nederland heeft haar radiocommercial laten testen via Ster AdMeasure. Door de tone of voice aan te passen en eerder de merknaam te noemen scoorde de radiospot veel beter op o.a. aankoopintentie.
Coca-Cola Nederland heeft haar radiocommercial laten testen via Ster AdMeasure. Door de tone of voice aan te passen en eerder de merknaam te noemen scoorde de radiospot veel beter op o.a. aankoopintentie.
Ster denkt op vele vlakken mee met haar klanten. Campagne-inzet, mediumkeuze en dus via commercialtests in Ster AdMeasure. Voor Coca-Cola Nederland hebben wij een radiocommercial getest die zij al hadden ingezet. Op basis van de uitkomsten en onze adviezen hebben zij de commercial aangepast en de nieuwe commercial ingezet.
De nieuwe radiocommercial neemt je mee in je route door de supermarkt. Halverwege sta je voor het schap frisdrank en hoor je het inschenken van een glas cola en de herkenbare jingle van Coca-Cola. Dit scoort beter dan de eerdere commercial waarin pas aan het eind duidelijk werd dat het om Coca-Cola ging.
Ook de verbetering op sympathie is opvallend. Het merk Coca-Cola kwam in de tweede versie van de commercial veel sympathieker over.
De creatie van radiocommercials en de tone of voice zijn van invloed op gevoels- en imago-aspecten en daarmee ook op aankoopintentie. Opvallend: de waardering van de nieuwe versie van de radiocommercial (6,8) ligt boven de gemiddelde waardering van radiocommercials (een 6,0). De waardering ligt ook hoger dan de gemiddelde waardering van een tv-commercial (6,5). Er zijn snel grote stappen te maken in verbetering van creatie, met name voor radio. Duidelijkheid (van het onderwerp) is cruciaal in (radio)commercials.
Met een AdMeasure commercialtest krijg je snel en eenvoudig inzicht in de kwaliteit van je commercial. Coca-Cola heeft heel goed laten zien hoe zij inzichten vanuit onderzoek direct toe kunnen passen. Hiermee hebben zij hun radiocommercial en daarmee hun campagne naar een hoger niveau gebracht.
Ster investeert veel in onderzoek. Deze insights over radio willen we je niet onthouden: