Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Nederlands grootste speurtocht Wie is de Mol? is weer begonnen! Er keken er bijna 3 miljoen Nederlanders (6+) naar de eerste aflevering van het negentiende seizoen. Dat is het hoogste ooit voor een seizoensopener van WIDM. Niet alleen op de uitzenddag bereikt het programma een breed publiek. Bijna 750 duizend Nederlanders keken het programma een dag later. Dat is hoger dan voor elke andere seizoensopener van Wie is de Mol?.

Aan het begin van elk jaar merk ik dat bepaalde woorden weer vaker voorbij komen. Ik merk bij mezelf een ander soort taalgebruik. Ik heb het ineens over spreiden, vrijstellingen en molacties. Echte kenners weten al waar ik het over heb: Neerlands grootste speurtocht Wie is de Mol? is weer begonnen! Ik heb met veel plezier naar de eerste aflevering gekeken, en met mij keken er nog bijna 3 miljoen Nederlanders (6+) naar de eerste aflevering van het negentiende seizoen. Dat is het hoogste ooit voor een seizoensopener van WIDM. En de teller loopt nog door!

 

Geen spoilers, ik ga het nù terugkijken!

Niet alleen op de uitzenddag bereikt het programma een breed publiek. Bijna 750 duizend Nederlanders keken het programma een dag later. Dat is hoger dan voor elke andere seizoensopener van Wie is de Mol?. De streams van NPO Start zijn daarin nog niet eens meegenomen. Om het in perspectief te plaatsen: de allereerste aflevering in 1999 trok gemiddeld iets meer dan 800 duizend Nederlanders. We zijn ver gekomen, molloten!

 

Molloten: een breed en betrokken publiek

Het maakt niet uit wat je beroep is, waar je vandaan komt, hoe jong of oud je je voelt. Iedereen is welkom om zijn of haar theorieën te delen. Het kijkersprofiel van WIDM vormt een mooie afspiegeling van Nederland. Daarnaast weet het immens populaire programma met name ook de jongere doelgroep te bereiken.

En we zijn betrokken kijkers. Niet alleen bij het hoofdprogramma, maar ook bij alles er omheen. Dat blijkt onder andere uit de cijfers van Moltalk en de app. De app was direct na de uitzending zo populair dat het even duurde voordat we konden checken hoe we er voor stonden in de vele poules. Daarnaast schakelde bijna 40% van de kijkers door naar Moltalk, om (net als ik) de molacties en potentiële hints door te nemen. Het zijn met name de jongere kijkers (25-45 jaar) die de kantinepraat van Margriet en Chris weten te vinden.

Het is duidelijk, WIDM is een uniek programma wat wekelijks miljoenen Nederlanders uit alle lagen van de bevolking bereikt. Byron Sharp zou er trots op zijn. Wil je meeliften op dit enorme succes? Ster biedt al banner mogelijkheden in de app van Wie is de Mol? vanaf €1000. Mijn Molboekje ligt alweer klaar voor de komende aflevering, hopelijk beland ik niet weer in een Stine-tunnel... Wie verdenk jij?

Bron: SKO, 7 januari 2019, 6+

Geschreven door: Sheng Song