Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

De finalisten van de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend! Alzheimer Nederland, Calvé, Dove, Heineken, Hema, Interpolis, KiKa, KPN, Lidl en Toyota maken kans op de felbegeerde publieksprijs.

De 10 finalisten van de ster gouden loeki 2023

  • Alzheimer Nederland met 'Wat alz... het jouw broertje is?'
  • Calvé & Alfred International met 'Calvé Pindakaas 75 jaar'
  • Dove & Ogilvy met 'Cost of Beauty'
  • Heineken & LePub / Boomerang met 'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt.'
  • Hema & Hotel L'Amour met 'Kerst'
  • Interpolis & Wefilm met 'Mis Niks'
  • KiKa & Joe Public met 'Laat kinderdromen uitkomen'
  • KPN & Dentsu Creative Amsterdam met 'Dat is entertainment zoals jij het wilt'
  • Lidl & BBDO Germany met 'Magische feestdagen'
  • Toyota & DDB met 'Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf'

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van de finalisten staan op deze pagina.

Meer informatie over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier


er kan weer gestemd worden!

Nu de finalisten bekend zijn, kan er weer gestemd worden. Tot en met 10 maart kan iedereen zijn of haar stem uitbrengen op stergoudenloeki.nl. Op donderdag 14 maart wordt tijdens een feestelijke uitreiking de winnaar bekendgemaakt.

Stem nu!

Vanaf nu kan er door iedereen weer gestemd worden voor de Ster Gouden Loeki! Wat vond jij de mooiste, meest ontroerende of grappigste commercial van afgelopen jaar? Ga naar stergoudenloeki.nl, selecteer jouw drie favoriete commercials en stem. Vergeet daarna niet om jouw stem te bevestigen: alleen dan telt ie mee voor de verkiezing.

Je hebt tot en met 10 maart de tijd om te stemmen, en dit kan alleen via de website

Ster Gouden Loeki

Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.

In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.

Meer informatie