Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
De strijd om de Ster Gouden Loeki 2019 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die nog in de race zijn voor dé publieksprijs voor reclame zijn van Albert Heijn, Disneyland Paris, Jumbo, het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (2x), Nike, OHRA (2x), PLUS en de Staatsloterij. Gefeliciteerd! Vanaf vanavond tot en met dinsdag 11 februari 12.00 uur kan het Nederlands publiek stemmen op zijn of haar 3 favoriete commercials via stergoudenloeki.nl. Donderdagavond 13 februari wordt de Ster Gouden Loeki uitgereikt in Theater Amsterdam.

Dit zijn de 10 commercials!

Stem op jouw favoriete commercial via www.stergoudenloeki.nl

 

24 eerdere Ster Gouden Loeki winnaars

KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016), Albert Heijn met ‘Appie Christmas’ (2017) en Staatsloterij met 'Frekkel' (2018).

Meer over de historie? Je leest het hier

Hoe werkt de Ster Gouden Loeki?

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van Gfk voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek dat tot en met dinsdag 11 februari 12.00 uur kan stemmen op stergoudenloeki.nl.