Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Een blindengeleidehond neemt drempels weg. Letterlijk, door zijn blinde baas veilig langs obstakels te leiden. Maar vooral ook figuurlijk: deze hulphond maakt de stap naar buiten kleiner en daarmee het sociale leven van mensen met een visuele beperking groter. De KNGF Geleidehonden commercial ‘De wereld van Leah’ maakt dat in slechts 30 seconden treffend en mooi inzichtelijk. Dat leverde een Gouden Loeki finaleplaats op.

De wereld van Leah

We stappen in de wereld van Leah, die door haar visuele beperking de stap om naar buiten te gaan behoorlijk groot vindt. Maar veilig binnenblijven maakt haar wereld eenzaam en klein. Haar blindengeleidehond biedt steun en hulp: hij opent Leah’s wereld.

Zichtbaarheid nodig

Zichtbaarheidscampagnes zijn voor KNGF Geleidehonden belangrijk: niet alleen voor naamsbekendheid, maar ook om te laten zien wat voor impact de hulphond heeft in het leven van zijn baas. En voor meer acceptatie van hulphonden in de samenleving. Het verruimt de blik. 

Nieuwe wereld geopend

De keuze voor animatie was grensverleggend voor KNGF Geleidehonden. Zou het lukken om via animatie het juiste gevoel over te dragen? De coronamaatregelen hadden geen grip op de productie, omdat alles digitaal gemaakt en afgestemd kon worden. Dat was een voordeel, maar nog belangrijker bleek het dat animatie bijzonder geschikt is om een sfeer of situatie uit te beelden die moeilijk of alleen heel kostbaar met camera vast te leggen is. De blik en het vertrouwen van de hond richting de baas, de symbolische afstand tussen Leah en het sociale leven op straat.

Met de animatie konden we exact het gevoel en de impact van de geleidehond in het leven van zijn bazin weergeven. En dan hoe het creatieve animatieproces werkt en wordt gemaakt: er ging voor ons bij KNGF een hele nieuwe wereld open!


Creatief bureau Selmore trof de juiste snaar met het merkthema ‘KNGF opent werelden’:
‘De wereld van Leah’ is onderdeel van een 4-delige serie. De reacties op de films zijn hartverwarmend en gaven ons als creatief team, maar ook animatiestudio Colorbleed een enorme boost en inspiratie.’

Maak jij het verschil voor ons? Stem dan!

In de Gouden Loeki finale van 2021 staan veel grote merknamen. KNGF Geleidehonden lijkt misschien een kleintje, maar onze hondenhelden maken grote impact. Dus wie weet winnen we wel! Als goed doel kunnen we de zichtbaarheid goed gebruiken. Stem op ‘De wereld van Leah’ via www.stergoudenloeki.nl

Deze blog is geschreven door de KNGF Geleidehonden en Selmore

Heb jij al gestemd?

Tot en met 20 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 25 februari bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep MAX om 21:30 uur op NPO 1.

Heb jij al gestemd?