Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Max Verstappen en Jumbo gaan letterlijk way back. Jumbo CEO Frits van Eerd, zelf autocoureur op Le Mans-niveau, sponsorde Max al toen hij als tiener nog in de Formule 3 reed. Dus toen Jumbo en Max allebei steeds groter werden, was de link tussen de supermarkt en het global brand Max Verstappen snel gelegd.

Onderdeel van de reclamefamilie

De afgelopen jaren is Max echt onderdeel geworden van de Jumbo reclamefamilie. Zo hebben we al eens een trekhaak en een caravan achter ‘zijn’ Aston Martin gehangen (iets waar zo’n auto natuurlijk helemaal niet voor gemaakt is, waardoor op de shoot de oude Subaru van de Jumbo familie te hulp moest schieten om de accu te jumpstarten). Max heeft samen met Frank de F1 bolide al eens op de oprit staan wassen. Max heeft bij het gezin gelogeerd, eitjes gebakken voor het ontbijt, de douche bezet gehouden en met de racebaan gespeeld. Max heeft zelfs bij hen aan het kerstdiner gezeten en een fles champagne opengemaakt om het feestmaal te beginnen. Je kunt echt wel zeggen dat hij een vriend van de familie is geworden. Ook in het echt: als we hem voor een leuk filmpje nodig hebben, kan Jumbo Max altijd bellen. En tijdens de shoot doet Max alsof hij thuis is: we zien hem tussen de takes door regelmatig op de PlayStation een rondje racen, om zijn toppositie in het F1-spel te verdedigen.

De meest gewilde tickets van het jaar

Flash forward, 2020. Je weet nog wel, het jaar waarin het Formule 1 circus na 35 jaar eindelijk weer eens in Zandvoort zou gaan rijden. De afgelopen jaren konden onze supermarktklanten steeds kaartjes krijgen voor de Jumbo Racedagen – een unieke familiedag waarop je Max aan het werk kon zien. Afgelopen jaar zou het allemaal nog veel groter worden – je kon de vrijdag voor de Dutch Grand Prix onderdeel van het grootste autoracespektakel op aarde worden. Erbij zijn, als Max zich voorbereidt op zijn eerste F1-race in eigen land. Natuurlijk, het liep door corona allemaal anders. Maar toen onze campagne in januari 2020 liep, toen wilde ie-de-reen naar Zandvoort. Het waren de meest gewilde tickets van het jaar.

That’s what friends are for…

Niet zo gek dus, dat de Jumbo familie dat ook wil. Dus zien we Frank Lammers weer in de rol van Bas, de vader van het Jumbo-gezin. Hij maait het gras van Max. Brengt pakjes naar de voordeur. Lapt zelfs de ramen van zijn huis (voor wie goed oplet: Max woont op nummer 33). Want dat doe je voor vrienden. Gewoon, omdat je elkaar graag helpt. En heus niet omdat Max toch nog wel wat zou kunnen regelen voor Zandvoort.... Gelukkig is Lieke, de moeder van het gezin, een stuk slimmer. Zij heeft die kaartjes allang bij de Jumbo geregeld.

Heb jij al gestemd?

Tot en met 23 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 3 maart bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep Max om 21:35u op NPO 1.

Heb jij al gestemd?