Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Het kan iedereen overkomen…… Want stel je eens voor: je bent ergens in de 80 en de vrouw waarmee je 50 jaar lief en leed gedeeld hebt, is alweer 2 jaar overleden. De kinderen wonen niet direct om de hoek en na een leven van hard werken om alle eindjes aan elkaar te knopen zit je daar nu…. alleen…. geen hobby, geen sportclub… geen aanspraak.

Een eenzame vakantietijd

En als dan de grote vakantie-uittocht begint neemt die eenzaamheid alleen nog maar verder toe. Je buurtsuper gaat dicht, de kinderen zitten op een tropisch eiland en ook de buren heb je nog gedag gezwaaid toen zij op vakantie gingen.

Klinkt dit dramatisch? Dat kan het ook zeker zijn! Eenzaamheid en kwetsbaarheid ontstaan meestal niet van de ene op de andere dag. Je rolt erin.. en het kan iedereen  overkomen.

1 op de 11 ouderen geeft zelf aan zich ernstig eenzaam te voelen. Dat zijn ruim 500.000 mensen. En gedurende de zomermaanden wordt dat gevoel bij vele van hen alleen maar groter. Zij missen vrienden om zich heen, ervaren een leegte, missen gezelligheid en iemand om zich verbonden mee te voelen.

Het gevoel dat je voelt

Hoog tijd om daar aandacht voor te vragen. Best een klus: iedereen is met z’n vakantieplannen bezig, dat “lekker er even tussenuit”-gevoel en dan zit je niet direct te wachten op een commercial met een - toch best wel - zware boodschap. Daarnaast wilden we met de commercial er ook voor zorgen dat mensen die zich al eenzaam voelden, zich niet nog eenzamer gingen voelen.

Dat we daar met deze commercial in geslaagd zijn, is niet in de laatste plaats te danken aan het geweldige acteerwerk van Arnold Gelderman. Hij neemt je gelijk mee in dat beklemmende gevoel van eenzaamheid: je voelt het verdriet en de gelatenheid maar geeft je ook de opluchting door zijn enthousiasme waarmee hij zijn jeu de boules-maatje begroet.

Veel dank gaat naar hem uit, maar ook naar al die mensen die zich naar aanleiding van deze campagne zijn gaan inzetten voor eenzame mensen in hun omgeving.

Minder eenzaamheid; ook jij kunt het

Eenzaamheid kunnen we met elkaar voorkomen. Kijk om je heen en maak eens een praatje met die oudere bij jou in de wijk of straat. Niet voor niets luidt de campagneboodschap ‘Eén tegen eenzaamheid’!

Een belangrijke publieksprijs als de Ster Gouden Loeki zou op een bijzondere manier illustreren hoe Nederland het onderwerp omarmt en serieus neemt.

Laten we samen stemmen tegen eenzaamheid. Op naar die Ster Gouden Loeki!

 

Publicis Groupe

Heb jij al gestemd?

Tot dinsdag 11 februari om 12 uur kan je stemmen op jouw favoriete commercial. Wie moet er volgens jou met de 25ste Ster Gouden Loeki vandoor? Laat het ons weten en breng je stem uit via onze speciale webpagina.