De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het tweede kwartaal van 2024 zijn bekend! Artsen slaan alarm, Douwe Egberts, UEFA, Heineken, Jumbo, KPN, PLUS Supermarkt, Prijsvrij en Westland Salades maken kans op de Ster Gouden Loeki 2024.
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het tweede kwartaal van 2024 zijn bekend! Artsen slaan alarm, Douwe Egberts, UEFA, Heineken, Jumbo, KPN, PLUS Supermarkt, Prijsvrij en Westland Salades maken kans op de Ster Gouden Loeki 2024.
Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van het tweede kwartaal staan op onze website.
Meer over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier of bij de veelgestelde vragen.
De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van onze publieksprijs voor reclame. In 1995 reikten we de prijs voor het eerst uit aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.
Een dertigste editie vraagt om iets bijzonders. Bij het laatste jubileum, de vijfentwintigste editie, hebben we de Ster Zilveren Loeki en de Ster Bronzen Loeki voor het eerst uitgereikt. Ook nu introduceren we iets nieuws. We gaan een speciale groep (afzenders van) commercials in het zonnetje zetten: goede doelen. Zij krijgen een eigen categorie en maken daarin kans op een eigen publieksprijs. De genomineerden van het eerste half jaar van 2024 hebben we vorige week bekendgemaakt.
Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.
In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.
De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.
Meer informatie