Online verbrak De Luizenmoeder alle verwachtingen én records, want met 11.864.000 streamstarts werd het ook online het best bekeken programma van 2018 so far.
The day after
Vanaf de eerste aflevering zaten ook wij, twee jonge moeders (30 & 32 jaar, met allebei een kleintje van 1,5), aan de buis gekluisterd. Dit resulteerde uiteraard in een hilarisch maandag-ochtend-koffie-moment; stond ons dit ook te wachten? Wat een hel… Tegelijkertijd zagen we tal van kansen! Bij zo’n programma kunnen we adverteerders vinden die óns willen bereiken, de jonge vrouw met kind. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen; we hebben heel mooie zendtijd kunnen koppelen aan partijen waarbij wij écht een perfecte match zagen! Oftewel: “Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent!”
Het profiel
Ruim 52% van de kijkers was jonger dan 50 jaar en 55% was vrouw. Out of the box denkend bleek dit ook interessant voor onze kidsklanten. Want waar bereik je de mediadoelgroep ‘Boodschapper met kind’ beter dan bij De Luizenmoeder? Ons nieuwe commercieel beleid maakt het bovendien mogelijk om dit specifieke programma in te kopen, zonder contractverplichting en/of prijsdifferentiatie.
“Genoeg gelezen, we gaan lekker knutselen…” En vooral hopen op een succesvolle tweede reeks, vol mooie grappen, leuke quotes en ongemakkelijke momenten. En wij hopen ook dat onze kids nog lang klein blijven; die crèche valt best mee…
Daphne Mylonas en Sabrina van den IJssel
Accountmanagers Ster