Het einde van het jaar is in zicht. Natuurlijk is dat een mooi moment om terug te blikken, maar vooral ook tijd om vooruit te kijken. Wat brengt 2024? En vooral: welke kansen biedt dat voor jouw merk en campagnes?
Het einde van het jaar is in zicht. Natuurlijk is dat een mooi moment om terug te blikken, maar vooral ook tijd om vooruit te kijken. Wat brengt 2024? En vooral: welke kansen biedt dat voor jouw merk en campagnes?
Zeker geen dry January bij de publieke omroep. We knallen het jaar uit met de Top 2000, en gaan in de eerste paar maanden gewoon door met moois op de radio. Je hoort live verslag van diverse schaats- en shorttracktoernooien (NPO Radio 1) of festivals zoals Eurosonic Noorderslag (NPO 3FM), maar ook aandacht voor toplijstjes. Denk aan de Top 80’s (NPO Radio 2) of de Filmmuziek Top 100 (NPO Klassiek).
Op televisie start 2024 minstens zo mooi. Kijkcijferknallers zoals Wie is de Mol?, Heel Holland Bakt en de Avondshow keren terug op NPO 1, Opsporing Verzocht, Radar en 2 voor 12 op NPO 2, en op NPO 3 spatten Moltalk, 3 op Reis en Nachtdieren weer van het scherm.
Natuurlijk zijn in 2024 alle ogen gericht op de zomer: het Europees Kampioenschap voetbal en de Olympische Spelen. Allebei vlakbij huis: het EK is in Duitsland en de Olympische Spelen zijn in Frankrijk. Dat betekent dat de toernooien voor Nederlanders optimaal te volgen zijn en dat is natuurlijk goed nieuws voor jouw campagnes. Je kan rekenen op een enorm bereik en ook de (hoge) waardering van dergelijke toernooien straalt af op jouw merk. Overweeg je een speciale Oranje-campagne te maken? Lees dan vooral onze whitepaper ‘reclamecreatie: de kracht van aanpassen’ eens!
Het hele jaar door staan er mooie toernooien op het programma. Zo wordt er begin van het jaar veel geschaatst, is er altijd Eredivisievoetbal, volg je in de zomer de Tour de France en wordt er geracet op het Formule 1 circuit in Zandvoort. Scoren met Ster doe je met meer dan alleen sport. Multimediale evenementen zoals The Passion, Koningsdag, het Eurovisie Songfestival en de Top 2000 weten altijd miljoenen kijkers en luisteraars te trekken.
Wist je al dat wij per 2024 de landelijke verkoop van de regionale publieke omroepen gaan verzorgen, op radio en televisie? Dat is mooi nieuws, want reclame maken op de radio- en tv-zenders in de regio brengt jouw boodschap bij de juiste doelgroep. De 14 omroepen zetten zich ervoor in om met hun publieke media-aanbod een groot en breed publiek te bereiken. En dat lukt! Wekelijks kijken er gemiddeld 4,4 miljoen mensen naar de televisieprogramma’s, en luisteren er 2,1 miljoen naar de radio. Zo bereik jij het hart van de regio.
De kwalitatieve programma’s van de publieke omroep worden veel bekeken en beluisterd. Ze trekken een breed én smal publiek. Ook krijgen de programma’s hoge waarderingscijfers. En een hoge waardering werkt. Uit onderzoek blijkt dat hoe hoger de waardering voor een programma, hoe hoger de impact van een commercial.
Veel mooie nieuwe programmering, terugkerende kijkcijferhits, grootse evenementen, uitbreiding van ons aanbod… een miljoenenpubliek ligt wederom binnen handbereik. We blijven ook in het nieuwe jaar geloven in de kracht van reclame. Een goede boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt resultaat.
In ons beleid staan eenvoud en transparantie ook in 2024 weer voorop. Zo weet je van te voren waar je aan toe bent, en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken? Neem vooral contact op om de mogelijkheden voor jouw campagne(s) te bespreken!