Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Ster Gouden Loeki

Nieuws

Dit zijn de finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024

De finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024 zijn bekend! De commercials die nog in de race zijn voor dé publieksprijs voor tv-reclame zijn van Albert Heijn, Artsen slaan alarm, Dela, HEMA, Jumbo, KPN, Kruidvat, de Leescoalitie, Prijsvrij en Staatsloterij. De Ster Gouden Loeki voor goede doelen kent nog vijf kanshebbers: Alzheimer Nederland, KiKa, Metakids, Nationaal Huidfonds en Stichting ALS Nederland maken kans op de felbegeerde prijs. 

De strijd om de dertigste Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de finalisten! Deze jubileumeditie kent - naast de uitreiking van de Ster Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki - een extra prijs: de Ster Gouden Loeki voor goede doelen. 

Het bekendmaken van de finalisten betekent ook de start van de stemperiode. Zoals elk jaar bepaalt het publiek wie er met de felbegeerde prijs naar huis gaat. Tot en met 16 maart kan er gestemd worden via stergoudenloeki.nl.

BEKENDMAKING WINNAAR

De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2024 wordt op 20 maart onthuld tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam. Ster reikt die avond maar liefst vier prijzen uit: de Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki, en de Ster Gouden Loeki voor goede doelen. 

De finalisten van de ster gouden loeki 2024

Dit zijn de finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024. Tot en met 16 maart kan er gestemd worden via stergoudenloeki.nl

  • Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Whamster'
  • Artsen slaan alarm & Wefilm met 'Dit is wat de tabaksindustrie je niet vertelt over vapen'
  • Dela & TBWA\NEBOKO en Wefilm met 'Oneindig aandacht'
  • HEMA & Hotel L'Amour met 'Kerst Takkie en Siepie'
  • Jumbo & Hotel L'Amour met 'Kerst voor elkaar'
  • KPN & Dentsu Creative Amsterdam met 'Stukje van mij'
  • Kruidvat & DDB Amsterdam met 'Iedereen verdient een mooie kerst!'
  • De Leescoalitie & Alfred International 'Wie leest heeft een goed verhaal'
  • Prijsvrij met 'Dat zijn wij gewoon zelf, hè'
  • Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met 'Geef elkaar een beetje geluk'

FINALISTEN STER GOUDEN LOEKI VOOR GOEDE DOELEN

  • Alzheimer Nederland & Tin Can met 'Wat alz... het jouw man is?'
  • KiKa & Joe Public met 'Moeder'
  • Metakids met 'Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft'
  • Nationaal Huidfonds & Noise met 'Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren'
  • Stichting ALS Nederland & Joe Public met 'Juliette'

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van de finalisten voor de Ster Gouden Loeki staan op deze pagina en de finalisten van de goede doelen vind je hier.

Meer informatie over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier

Ster Gouden Loeki

Stem nu!

Vanaf nu kan er door iedereen weer gestemd worden voor de Ster Gouden Loeki! Wat vond jij de mooiste, meest ontroerende of grappigste commercial van afgelopen jaar? Ga naar stergoudenloeki.nl, selecteer jouw favoriete commercials en stem. Vergeet daarna niet om jouw stem te bevestigen: alleen dan telt ie mee voor de verkiezing.

Je hebt tot en met 16 maart de tijd om te stemmen, en dit kan alleen via de website

Stem voor de Ster Gouden Loeki

Ster Gouden Loeki 30 jaar

Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van onze publieksprijs voor reclame. In 1995 reikten we de prijs voor het eerst uit aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs.

Een dertigste editie vraagt om iets bijzonders. Bij het laatste jubileum, de vijfentwintigste editie, hebben we de Ster Zilveren Loeki en de Ster Bronzen Loeki voor het eerst uitgereikt. Ook nu introduceren we iets nieuws. We gaan een speciale groep (afzenders van) commercials in het zonnetje zetten: goede doelen. Zij krijgen een eigen categorie en maken daarin kans op een eigen publieksprijs.

De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

Meer informatie