Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

'Er zijn belangrijkere dingen dan geld'. Dat is de boodschap die Staatsloterij en TBWA\Neboko in 2018 vertelden in de vorm van Frekkel. Maar hoe laat je zien dat er ook nog andere dingen belangrijk zijn dan een onzeker en natgeregend hondje?

Freddie de egel

Dit jaar lieten we in onze commercial zien dat geluk in andere dingen kan zitten dan in de hoofdprijs van 30 miljoen. In de film wordt Freddie de egel op een regenachtige avond van straat gered en meegenomen door een man op leeftijd. De man bouwt liefdevol een onderkomen om het egeltje zijn winterslaap te gunnen. Dat hij daardoor maanden moet wachten of hij de hoofdprijs wint, neemt de man op de koop toe. 

Iets minder geduld

Eerlijk gezegd hadden we zelf iets minder geduld. Voor de opnames van de film konden we namelijk niet wachten op een uitgeslapen egel. De meeste egels lagen in die periode al lang en breed in winterslaap. We kozen daarom voor een geanimeerde egel, zodat we de echte egels met rust konden laten. Achteraf zijn we daar ook blij mee, want een egel is natuurlijk moeilijker te trainen dan een hond. 

 

Nog even dromen

Dat alle egels nog liggen te dromen, terwijl Freddie genomineerd is voor een Gouden Loeki vinden we grappig. Hoe leuk zou het zijn als ze straks wakker worden en hun vriend Freddie écht een Gouden Loeki heeft gewonnen? 

Staatsloterij/TBWA

Heb jij al gestemd?

Tot dinsdag 11 februari om 12 uur kun je stemmen op jouw favoriete commercial. Wie moet er volgens jou met de 25ste Ster Gouden Loeki vandoor? Laat het ons weten en breng je stem uit via onze speciale webpagina