Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Ja, wat doen we eigenlijk met kerst? Het is een onschuldige vraag, meestal gesteld tussen neus en lippen door. Een beetje alsof je vraagt: wat doen we eigenlijk met die oude tuintegels? Maar waar die tuintegels 2 dagen later t.e.a.b. op Marktplaats staan, hangt de vraag ‘Wat doen we eigenlijk met kerst’ een week later nog steeds als een donderwolk in de huiskamer. Alsof je niet genoeg te doen hebt in december!

Gelukkig had Albert Heijn een handige tool: menukaartjes. Met daarop de favoriete gerechten van Nederland. Kant en klaar. Of als kant-en-klaar recept, want een beetje de kok gaan uithangen is natuurlijk ook leuk.

Toen bij ons op kantoor de vraag “Wat doen we eigenlijk met kerst?” werd gesteld, hing er ook even een donderwolk. Eén collega rapporteerde zelfs een klamme bilnaad. Want ja, de kerstcampagne! De lat ligt hoger dan hoog en de concurrentie is moordend. Zijn we eerst maar wat tuintegels gaan kopen op Marktplaats, om daarna vol aan de slag te gaan.

Tommy’s kerst

Wij vonden het ontzettend schattig: Tommy die zijn eigen kerstdiner organiseert. En iedereen mag een eigen gerecht meebrengen want de slimmerik heeft de menukaartjes van Albert Heijn handig verwerkt in zijn handgemaakte uitnodigingen. Dat hij dat was vergeten te melden aan zijn ouders was dan weer minder handig. Net als wij smolt het Nederlandse publiek voor onze dappere Tommy.

Copycat?

Op Twitter was nog wel even verwarring over de kat die aan de kersttafel zat. Zijn de Jumbo-kat en de Appie-kat dezelfde? Dat ie eerste kerstdag bij Jumbo aan tafel zit en dan doodleuk tweede kerstdag aanschuift aan de kersttafel van onze Tommy? Katten prikken tenslotte graag een vorkje mee bij de buren.

Gelukkig kon Luuk Ikink ’s avonds bij RTL Boulevard melden dat het toch echt om twee verschillende katten ging. Dat had ie, behalve aan het indrukwekkende acteerwerk, trouwens ook kunnen zien aan het strikje van onze kat, maar goed, Luuk Ikink hè.

Het mag duidelijk zijn: wij zijn ontzettend trots op onze Gouden Loeki nominatie! En ook een beetje blij dat Kerst 2020 nog ver weg is :-)

Stemmen

Gaan we nu nog een beetje reclame maken voor onszelf:

Stemmen op “Een onvergetelijke kerst” kan tot dinsdag 11 februari 2020, 12:00 uur via www.stergoudenloeki.nl

Doen hè! Ilse, Bart, Tommy en de kat Muis rekenen op jullie.

Albert Heijn & TBWA\NEBOKO

Heb jij al gestemd?

Tot dinsdag 11 februari om 12 uur kan je stemmen op jouw favoriete commercial. Wie moet er volgens jou met de 25ste Ster Gouden Loeki vandoor? Laat het ons weten en breng je stem uit via onze speciale webpagina.