Radio is namelijk met haar miljoenen luisteraars en diverse doelgroepen een niet te missen medium. Met een totale luistertijd van maar liefst 2 uur en 25 minuten per dag (NLO, 2019), geliefde programma’s, dj’s en populaire themaweken is een radiocampagne voor vrijwel elk merk een lucratieve en effectieve zet; hoe groot of klein je ook bent.
Speciaal voor merken die hun aanwezigheid op de radio willen opstarten of vergroten, organiseert Ster een inspirerende kennissessie op dinsdag 17 december aanstaande. Tijdens deze middag vertellen we je alle ins en outs van radioreclame: hoe maak je bijvoorbeeld een doeltreffende radiospot? En hoe zet je die vervolgens efficiënt in?
De sessie vindt plaats in het enige echte Top 2000 café; de place to be als het gaat om de kracht van radio. Elke decembermaand vindt hier hét radio-evenement van het jaar plaats en wordt er muzikaal afgeteld naar het nieuwe jaar. Tijdens de kennissessie, die gepresenteerd zal worden door NPO Radio 2-dj Frank van 't Hof, zal op deze unieke locatie worden ingegaan op het mediagedrag en de mediastrategieën rondom radio en radiocreatie.
Is jouw merk nog niet te horen op de radio? Dan is deze sessie een toegankelijke en vrijblijvende gelegenheid om te kijken of adverteren op NPO Radio bij jouw merk past en om kennis op te doen over het maken van de meest lucratieve radiocreatie.
Is jouw merk al wel bekend met radio-inzet? Dan geeft deze middag je de kans om je kennis te verbreden en zo je radiocampagne en -creatie te optimaliseren.
Tekst: Eileen Snelders
Bronvermelding
Nationaal Luister Onderzoek (NLO), AudioMonitor, (2019)