Marktleider NPO Radio 2 topt ook in de coronacrisis de lijst: het is de populairste zender op 10+. De zender maakt een groei door van ruim 1% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en komt daarmee uit op een marktaandeel van maar liefst 13,4%. Ook in de leeftijdscategorieën 25-67 en 25-54 is Radio 2 marktleider.
# | Zender | Maart-April 2020 | Februari-Maart 2020 |
1 | NPO Radio 2 | 13,4 | 13,3 |
2 | Radio 10 | 10,8 | 10,7 |
3 | Radio 538 | 9,7 | 9,9 |
Ook NPO Radio 5 doet het goed: de zender stijgt met 0,7% vergeleken met vorig jaar. NPO Radio 4 blijft stabiel ten opzichte van de vorige periode en NPO Radio 3FM maakt een lichte daling door in 10+. De laatste stijgt daarentegen al sinds begin dit jaar in de leeftijdscategorie 20-34.
NPO Radio 1 daalt ook ten opzichte van vorige periode. Mogelijk is dit te wijten aan de ontbrekende sportuitzendingen. In de categorie business-to-business stijgt de zender echter significant in vergelijking met een jaar geleden: van 6,3% naar 7,9%.
Ben je benieuwd wat het grote bereik van NPO Radio voor jouw merk kan betekenen? Bekijk dan ons tijdelijke, unieke welkomstaanbod voor nieuwe merken. Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op!
Bron: NLO: luistercijfers mrt-apr 2020