NPO Radio 2 staat al 1,5 jaar als marktleider op 10+ bovenaan de lijst. De zender groeit in deze meetperiode ruim 1% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en komt op een prachtig marktaandeel uit van 13%. Ook in de doelgroepen 25-67 en 25-54 blijft Radio 2 marktleider.
# | Zender | April-Mei 2020 | Maart-April 2020 |
1 | NPO Radio 2 | 13,0 | 13,4 |
2 | Radio 10 | 11,2 | 10,8 |
3 | Radio 538 | 10,1 | 9,7 |
Ook de andere radiozenders van de NPO scoren goed. NPO Radio 5 en NPO Radio 4 blijven stabiel ten opzichte van de vorige periode en scoren een marktaandeel van 4,9% en 2,8%. NPO Radio 3FM maakt een lichte daling door in 10+.
NPO Radio 1 daalt op 10+ in de periode ten opzichte van vorige periode. Dit is mogelijk te wijten aan de ontbrekende sportuitzendingen in de coronaperiode.
Met deels thuisblijvend Nederland kun je deze zomer via NPO Radio een miljoenenpubliek bereiken voor hele aantrekkelijke tarieven. Met een lage maandindex van 65 - oftewel een korting van 35% op het reguliere tarief - is juli een prachtig moment voor een (eerste) radiocampagne.
Bekijk ons tijdelijke, unieke welkomstaanbod voor nieuwe merken en de Tour de France pakketten op NPO Radio 1. Meer weten over jouw mogelijkheden deze zomer? Neem dan vrijblijvend contact op!
Bron: NLO: luistercijfers apr-mei 2020