NPO Radio 2 staat al maanden aan top van de lijst en is de populairste zender op 10+ met een marktaandeel van 13,3%. Ook in de doelgroepen 25-67 en 25-54 is NPO Radio 2 de winnaar. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar zien we een stijging van bijna 1% op basis van 25-67.
# | Zender | Feb 20 - Mrt 20 (Marktaandelen 10+) |
1 | NPO Radio 2 | 13,3 |
2 | Radio 10 | 10,7 |
3 | Radio 538 | 9,9 |
Tijdens de coronacrisis is radio een vertrouwd medium voor informatie, dat zie je terug bij NPO Radio 1, de zender groeit in deze meetperiode van 7,6% naar 8,0% (10+).
NPO 3FM stijgt licht en in de doelgroep 25-45 is een stijgende trend voor de laatste vier luisterperioden te zien. NPO Radio 4 en 5 blijven in deze periode vrijwel stabiel.
Wil je ook van het grote bereik van NPO radiozenders profiteren? Check dan onze tijdelijke welkomstpakketten voor nieuwe adverteerders en profiteer van een uniek aanbod. Vragen? Neem dan contact met ons op!
Lees er alles over in onze whitepaper Groeien met radioreclame. Direct actie ondernemen? Dat kan natuurlijk ook; neem hiervoor contact op met een van onze accountmanagers.
Neem direct contact op!Bronnen
NLO: luistercijfers feb-mrt 2020