Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Ster introduceert deze week een nieuw najaarsaanbod, waarmee bedrijven die een kwart van hun tv- en radiocampagnes bij Ster inzetten 10% minder betalen.

POSITIEVE KIJK- EN LUISTERCIJFERS

De kijk- en luistercijfers van de NPO waren in het eerste half jaar van 2020 bijzonder hoog. Maar liefst 70% van de best bekeken tv-programma’s was van de NPO (zelfs zonder de persconferenties). Daarbij viel 32% van de algehele kijktijd en 30% van de luistertijd de NPO ten deel.

Ook de verwachtingen voor het najaar bij de publieke omroep zijn positief. Met onder andere Wie is de Mol, de Tour, Nations League, Eredivisie en de Top 2000 is de verwachting dat de NPO kan rekenen op zeker 30% van de kijk- en luistertijd (doelgroep 25-67).

MATCH TUSSEN MEDIAGEDRAG EN MEDIA-INZET

Op basis van dit mediagedrag is het aannemelijk dat merken een vergelijkbaar deel - voor de zekerheid is het uitgangspunt een bescheidener 25% - van hun radio- en tv-campagnes bij Ster inzetten. Merken die toezeggen in de periode van 1 september tot en met 31 december 2020 25% van hun campagnes bij Ster in te zetten betalen 10% minder.

Deze korting is toegankelijk voor élke klant - klein of groot - en vooraf inzichtelijk. Het maakt niet uit of het gaat om een eenmalige campagne of meerdere flights. Met oog op eenvoud gaat de 25% uit van de GRP-aandelen in de standaarddoelgroep 25-67.

WHAT’S IN IT FOR DE KLANT?

Uiteindelijk gaat het de klant om het optimaal bereiken van de doelgroep tegen de beste prijs. Een aandeel van 25% is niet alleen vanuit Ster, maar ook vanuit de klant gezien logisch, als zij de doelgroep – die in het najaar gemiddeld 30% van de tijd naar de NPO kijkt en luistert – willen bereiken.

Tel je daar de beloning van 10% en de kwaliteit van de najaarsprogrammering bij op, dan is dit aanbod zowel voor bestaande, terugkerende als nieuwe klanten een bijzonder lucratieve kans om via Ster het grote publiek te bereiken. 'Ster ziet dat veel merken dit aandeel - of hoger - nu al inzetten. De wens is dat merken die dat nog niet doen, hun aandeel verhogen, zodat ook zij deze korting ontvangen,' aldus Frank Volmer, directeur van Ster.