Ondanks dat Nederland (we beginnen er zowaar aan te wennen) niet meedoet, zijn er zat wedstrijden waarvan wij gaan genieten. Wie herinnert zich niet de triomf van Guus Hiddink op het WK van 2002, waarbij hij vriend en vijand wist te verrassen met Zuid-Korea? Of de grootste verrassing van 2016: het IJslandse elftal dat zich tot de kwartfinale wist te spelen door onder andere Engeland uit te schakelen. En vergeet de cultheld niet die geen minuut speelde voor de Noord-Ieren: Will Grigg.
Maar het mooist blijft toch de diversiteit aan teams, spelers en wedstrijden. De spanning die wij bij Oranje ook altijd ervaren zit er bij elk ander land ook op. Elke wedstrijd voelt aan als een finale en elke speler voelt de druk van een volledige natie achter zich. Kortom: een mooi voetbalfeest met ontzettend veel topspelers!
Enorm bereik
Nederlanders houden ook van voetbalevenementen zonder Oranje. Met gemiddeld bijna 2 miljoen kijkers per wedstrijd is en blijft het WK Voetbal een enorm evenement.
Met een recordaantal aan wedstrijden zullen gegarandeerd weer nieuwe tv-records gebroken worden, van het land van de Rode Duivels tot aan de stranden van Rio.
Ook in Nederland verwachten we een gunstig effect op de verkoop van tv-reclames. Deels door de impact van zo’n groot (kijkers)evenement, maar ook door ons nieuwe commercieel beleid. Dit biedt zowel voor bestaande als voor nieuwe adverteerders kansen. Ter illustratie van onze scherpe prijzen: voor 217 euro bereik je al 160.000 Nederlanders!
Online video - ‘stand alone’, of ‘on top of tv’
Dat de populariteit van ‘het tweede scherm’ groeit, is uiteraard bekend. Tweets, streams en posts vliegen je om de oren. Denk dus ook aan de inzet van online video on top of of in plaats van je tv- campagne. Want ook hier bieden we een groot bereik, een mooi umfeld en een goede klik.
Kijk, luister of tweet je mee? Wij wel!
Twan de Haan en Tony Rebergen
Accountmanagers Ster