Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

De eerste genomineerden voor de Ster Gouden Loeki voor goede doelen zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze 6 commercials uit de eerste helft van 2024 maken kans op de nieuwe prijs. 

De 6 genomineerden van het EERSTE half jaar van 2024

  • Dierenbescherming & Here met 'Dieren met en zonder naam'
  • KiKa & Joe Public met 'Voetballer'
  • Nationaal Huidfonds & Noise met 'Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren.'
  • Stichting ALS Nederland & Joe Public met 'Juliette'
  • Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje & Joe Public met 'Kinderziekenhuizen van Oranje'
  • Stichting Wakker Dier & Howdy en All heads on deck met 'Sloopmelk' 

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots staan op onze website.

Persvraag naar aanleiding van bovenstaand bericht? Neem dan contact op.

Meer over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier of bij de veelgestelde vragen

30 jaar Ster Gouden Loeki

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van onze publieksprijs voor reclame. In 1995 reikten we de prijs voor het eerst uit aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Een dertigste editie vraagt om iets bijzonders. Bij het laatste jubileum, de vijfentwintigste editie, hebben we de Ster Zilveren Loeki en de Ster Bronzen Loeki voor het eerst uitgereikt. Ook nu introduceren we iets nieuws. We gaan een speciale groep (afzenders van) commercials in het zonnetje zetten: goede doelen. Zij krijgen een eigen categorie en maken daarin kans op een eigen publieksprijs.

Ster Gouden Loeki voor goede doelen

Als maatschappelijke organisatie ziet Ster het als haar verantwoordelijkheid om een sterke bijdrage te leveren aan de samenleving. Dat doen we door jaarlijks gemiddeld 200 miljoen euro af te dragen aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, een bepaalde manier van (samen)werken en principes aan te houden, en nu door hier bij onze Ster Gouden Loeki een extra prijs voor uit te reiken.

Reclame kan namelijk een belangrijke maatschappelijke functie hebben: het vergroten van sociale bewustwording, bepaalde gedragsverandering stimuleren en/of een positieve maatschappelijke impact creëren. Massamedia zijn een onmisbaar middel om deze boodschap over te brengen en de doelgroep te bereiken. Sterker nog: onmisbaar om als dergelijke organisatie je werk te kunnen doen. Ster vindt het belangrijk om dit soort organisaties een platform te bieden. Dat doen wij niet alleen middels onze inkoopopties, maar belonen wij bij de dertigste Ster Gouden Loeki ook graag met een speciale publieksprijs. 

Ster Gouden Loeki

Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.

In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.

Meer informatie

Meer Ster Gouden Loeki

Veelgestelde vragen

Historie

Hoe werkt het?