De 10 kwartaalwinnaars van het EERSTE kwartaal van 2024
- Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Eye of the Hamster'
- Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Laat je verrassen met Pasen'
- Dela & TBWA\NEBOKO en Wefilm met 'Oneindig aandacht'
- Gamma & VML met 'Beetje privacy'
- Jumbo & Hotel L'Amour met 'Pasen voor elkaar'
- KPN & Dentsu Creative Amsterdam met 'Stukje van mij'
- Kruidvat met 'Beautytrends volg je met Kruidvat'
- Lidl & Lukkien met 'Safarimini's'
- McDonald's & TBWA\NEBOKO met 'Voor je het weet zijn ze groot'
- Praxis & Alfred International met 'Schooltuin'
Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van het eerste kwartaal staan op onze website.
Meer over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier of bij de veelgestelde vragen.
30 jaar Ster Gouden Loeki
De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van onze publieksprijs voor reclame. In 1995 reikten we de prijs voor het eerst uit aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.
Een dertigste editie vraagt om iets bijzonders. Bij het laatste jubileum, de vijfentwintigste editie, hebben we de Ster Zilveren Loeki en de Ster Bronzen Loeki voor het eerst uitgereikt. Ook nu introduceren we iets nieuws. We gaan een speciale groep (afzenders van) commercials in het zonnetje zetten: maatschappelijke organisaties, zoals goede doelen. Zij krijgen een eigen categorie en maken daarin kans op een eigen publieksprijs. Deze organisaties zijn (daarom) niet meegenomen in bovenstaande top 10.
Meer hierover maken we binnenkort bekend - houd onze website en social media in de gaten!