Het is wat later dan normaal, dat we de winnaars van het eerste en tweede kwartaal bekendmaken. We hebben een nieuw kalenderjaar aan willen grijpen om nog eens goed naar de onderzoeksmethode te kijken: kan het efficiënter? Kan het nóg beter? Iets wat tijd kost om goed uit te zoeken en in te regelen. Het heeft ons - mede door corona en bijbehorende verschuiving van onze focus - meer tijd gekost dan gedacht. Dat maakt de boodschap voor de genomineerden er gelukkig niet minder leuk om. We hebben een prachtig rijtje bedrijven, reclamebureaus en commercials om te feliciteren!
Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van het eerste en tweede kwartaal staan op onze website.
Meer informatie over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier.
Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.
In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.
De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.
Meer informatie