Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het eerste en tweede kwartaal van 2020 zijn bekend! Albert Heijn, Allianz Direct, Beter Horen, Bol.com, dankaandezorg.nl, Douwe Egberts, Jumbo, Kees Smit Tuinmeubelen, Lotto, Ministerie van VWS, Peijnenburg, Provincie Drenthe, Samen dementievriendelijk, Staatsloterij en VBW maken kans op de Ster Gouden Loeki 2020.

Het is wat later dan normaal, dat we de winnaars van het eerste en tweede kwartaal bekendmaken. We hebben een nieuw kalenderjaar aan willen grijpen om nog eens goed naar de onderzoeksmethode te kijken: kan het efficiënter? Kan het nóg beter? Iets wat tijd kost om goed uit te zoeken en in te regelen. Het heeft ons - mede door corona en bijbehorende verschuiving van onze focus - meer tijd gekost dan gedacht. Dat maakt de boodschap voor de genomineerden er gelukkig niet minder leuk om. We hebben een prachtig rijtje bedrijven, reclamebureaus en commercials om te feliciteren!

 

De 10 kwartaalwinnaars van het eerste kwartaal van 2020

  • Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met ‘Ze zijn er weer: onze handige vershoudbakjes’
  • Allianz Direct & Alfred International met ‘Premieberekening binnen 20 seconden’
  • Beter Horen & Rob Severein en Roland van Beveren met ‘Een eerlijk verhaal’.
  • Bol.com & Dept met ‘De winkel van samen de berg af’
  • Bol.com & Dept met ‘De winkel van zelf je pakketje aannemen’
  • Douwe Egberts & TBWA\NEBOKO met ‘#metelkaar’.
  • Jumbo & Alfred International met ‘Met Jumbo naar Super Friday van de Dutch Grand Prix’
  • Kees Smit Tuinmeubelen & New Day Studio met ‘Net dat stapje verder’
  • Lotto & Selmore Creative Agency met ‘Lotto winnaars blijven gewoon werken, maar trakteren wel hun collega’s!’
  • Peijnenburg & DDB Unlimited met ‘Van happen word je happie!’

 

De 10 kwartaalwinnaars van het tweede kwartaal van 2020

  • Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met ‘Meer dan 1000 prijsfavorieten’
  • Bol.com & Dept met ‘De winkel van enthousiaste snoeiers’
  • dankaandezorg.nl & Iris Amsterdam met ‘Dank aan de zorg’
  • Jumbo & Alfred International met ‘Zo maken we er samen een mooie zomer van’
  • Jumbo & Alfred International met ‘Bij Jumbo vind je alles om thuis Koningsdag te vieren’
  • Ministerie van VWS & Roorda met ‘Klachten? Blijf thuis en laat je testen’
  • Provincie Drenthe met ‘Drenthe, alle ruimte om te genieten’
  • Samen dementievriendelijk & Full Frame met ‘Kan ik voor jou’
  • Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met ‘Koningsdagtrekking’
  • VBW & Muntz met ‘Mooi wat bloemisten doen’

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van het eerste en tweede kwartaal staan op onze website.

Meer informatie over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier

Ster Gouden Loeki

Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.

In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.

Meer informatie