Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het derde kwartaal van 2023 zijn bekend! Albert Heijn, Bol.com, Dacia, Dierenbescherming, Heineken, Het Vergeten Kind, KiKa, McDonald's, Ministerie van VWS én het Ministerie van VWS samen met het Ministerie van JenV maken kans op de Ster Gouden Loeki 2023. 

De 10 kwartaalwinnaars van het derde kwartaal van 2023

  • Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Disney's Magische Kookboek bij Albert Heijn'
  • Bol.com & DEPT met 'De winkel van laptop lovers'
  • Dacia & Publicis met 'Alleen wat je echt nodig hebt'
  • Dierenbescherming & Here met 'Geven om dieren... Vanzelfsprekend toch?'
  • Heineken & LePub en Boomerang met 'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt.'
  • Het Vergeten Kind & Happy Horizon met 'Geen kind mag er alleen voor staan'
  • KiKa & Joe Public met 'Laat kinderdromen uitkomen'
  • McDonald's & TBWA\NEBOKO met 'De zomer is om te delen'
  • Ministerie van VWS & Open Now met 'Een tegen eenzaamheid - verhuisd'
  • Ministerie van VWS en Ministerie van JenV & D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO met 'Een onveilige thuissituatie doorbreken, begint met je zorgen bespreken'

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van het derde kwartaal staan op onze website.

HOE WERKT DE STER GOUDEN LOEKI? 

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. Ben je benieuwd naar waar een reclame aan moet voldoen om kans te maken op de felbegeerde prijs? Meer informatie hierover vind je op onze website

De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 75% bepaald door het publiekspanel en voor 25% door het Nederlands publiek. Meer over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier of bij de veelgestelde vragen

Ster Gouden Loeki

Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.

In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.

Meer informatie

Meer Ster Gouden Loeki

Veelgestelde vragen

Historie

Hoe werkt het?