Het lijkt wel elk jaar raak, want ook deze zomer staat weer bol van de (top)sport! Kansen voor Oranje bieden ook kansen voor jouw merk. Benieuwd hoe jij kan scoren deze zomer?
Het lijkt wel elk jaar raak, want ook deze zomer staat weer bol van de (top)sport! Kansen voor Oranje bieden ook kansen voor jouw merk. Benieuwd hoe jij kan scoren deze zomer?
Sportevenementen zoals WK voetbal vrouwen en de Tour de France staan garant voor een groot bereik. Heel Nederland lijkt te gaan kijken en/of luisteren. Zo heeft bijvoorbeeld de tv-campagne van Blokker tijdens het WK in 2019 bijna 9 op de 10 Nederlanders bereikt. Dat grote bereik klinkt misschien niet als een grote verrassing. Maar wist je dat Nederlanders ook massaal voor de buis kruipen als er een groot tijdverschil is met Nederland, zoals op aankomend WK voetbal vrouwen? Iedereen kijkt! Mannen en vrouwen, jong en oud, kinderen, volwassenen en gezinnen. Maar er zijn nog veel meer redenen om jouw campagne rondom sportevenementen in te zetten.
De kansen voor Oranje bieden kansen voor jouw merk: inzetten rondom sport kan namelijk positieve effecten hebben op je commercial. Zo kunnen positieve eigenschappen, zoals sportiviteit, afstralen op jouw merk en kan je meeliften op de hoge waardering van sportevenementen. Die hoge waardering is weer van positieve invloed op je reclame-acceptatie en koopintentie.
Hoe verder Oranje of Nederlandse sporters komen in een toernooi, hoe meer mensen er gaan kijken. Het kijktijdaandeel van de NPO stijgt, wat weer een groot effect heeft op de kijkdichtheid van de reclameblokken én de reclamecampagnes daarin. Zo zag je bijvoorbeeld bij het vorige EK onder 21 dat de poulewedstrijden gemiddeld door zo'n 440.000 mensen werden bekeken, maar de halve finale tegen Duitsland een miljoen kijkers trok.
Door de jaren heen hebben we al veel Oranje- of sportinhakers voorbij zien komen. Hoe maak je nou een sterke, thematische commercial? In onze whitepaper ‘Reclamecreatie: de kracht van aanpassen’ lees je er alles over. Of je nou uiteindelijk een Oranje-spot maakt of niet, inzetten rondom de sportevenementen loont altijd. Zet je geen campagne in? Dan sta je al met 0-1 achter ten opzichte van je concurrenten.
Radio- en televisiecampagnes voor juni kunnen inmiddels ingekocht worden. De maand juli worden vanaf 25 mei vrijgegeven. Je kan natuurlijk zelf je campagnes inboeken via de Ster Klantportal, maar je mag ook altijd contact met ons opnemen. Wist je dat we ook twee aantrekkelijke, tijdelijke inkoopopties hebben voor de Tour de France op radio?
Laat het WK maar beginnen, laat het Oranje succes maar komen en mogen we in augustus een mooie balans kunnen opmaken met bekers en medailles. Zien en/of horen we jouw campagne ook deze zomer? Neem contact op met je accountmanager om de mogelijkheden te bespreken.