Wat een sportzomer hebben we gehad hè? Het EK Voetbal, de Tour de France en niet te vergeten de supersuccesvolle Olympische Spelen. Ook ná de zomer heeft het televisieseizoen al een kickstart gehad. Nieuwe seizoenen van echte publieksfavorieten als Heel Holland Bakt: Nog een keer (gemiddeld 1.6 miljoen kijkers) en Beste Zangers (gemiddeld 1 miljoen kijkers) hebben wederom laten zien hoe geliefd ze zijn. Maar ook nieuwe kijkcijfer hits als Boerderij van Dorst (gemiddeld 690 duizend kijkers) en CHANSONS! (gemiddeld 825 duizend kijkers) weten Nederlanders naar de buis te trekken.
Bron: Stichting Kijkonderzoek (SKO) op basis van 6+, 1 september – 30 september 2021
Niet alleen op tv, maar ook op radio is er genoeg te ontdekken. Op 18 november worden de FunX Music Awards weer uitgereikt en NPO Radio presenteert ook dit jaar de Evergreen Top 1000 (van 22 t/m 26 november) op Radio 5.
In november worden uiteraard voorbereidingen getroffen voor de feestdagen. Met oog op de komst van Sinterklaas en de kerstdagen in het verschiet wordt er volop gewinkeld. Ook dit jaar zijn er weer vele acties rondom Black Friday en Cyber Monday. Breng jij jouw merk onder de aandacht bij het grote publiek rondom deze koopjesdagen?
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw merk rondom de Evergreen Top 1000 op Radio 5 (22 t/m 26 november), Black Friday (26 november) en Cyber Monday (29 november). Kijk hier voor meer informatie over onze pakketten in november.
Op tv kunnen we in november en december verschillende terugkerende successen verwachten. Er gaat een nieuw seizoen van Hunted van start, maar ook Kamp van Koningsbrugge en De Slimste Mens zijn dit najaar weer te zien op tv.
Ook staan er nieuwe programma’s klaar. De zesdelige documentaireserie Ben ik hier alleen? met Georgina Verbaan gaat 4 november van start op NPO 3. Op 19 november begint BuZa op NPO 1, een spannende, fictieve dramaserie over de minister van Buitenlandse Zaken. Op 23 november verschijnt de realityserie Boer Ayoub op NPO 3 over de 23-jarige Ayoub, de enige Marokkaanse boer in Nederland.
Met oog op sport hebben we aankomende periode ook niets te klagen. Er worden kwalificatiewedstrijden gespeeld voor het WK Voetbal, maar ook zal in november het schaatsen weer beginnen. Kortom, er is genoeg te zien én te horen dit najaar!
Uiteraard sluit de NPO dit jaar af met een klassieker: de Top 2000. Dit is veel meer dan alleen radio; ook dit jaar kan er op tv weer gekeken voor naar de Top 2000 Quiz én de Top 2000 a gogo. Afgelopen jaar bereikte de Top 2000 ongeveer 10,3 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder. Dat is ruim 70% van de Nederlandse bevolking!
Zie jij ook mogelijkheden voor jouw merk met dit bereik? Lees meer over de Top 2000 in onze brochure of bekijk onze tijdelijke pakketten.
De laatste weken van het jaar bieden een uitgelegen kans om jouw merk in de spotlight te zetten voor het grote publiek. Met onze verschillende pakketten zijn er vele mogelijkheden.
Meer weten over de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers!