Terugkijken kan via deze link.
Het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen: samen vormen zij de ultieme sportzomer. Ze staan dan ook met koeienletters in de agenda bij menig merk en bij Ster. Niet alleen omdat we gek zijn op sport en ernaar uitkijken de Nederlandse sporters weer aan te moedigen, maar vooral ook omdat dit evenementen zijn waar je echt impact kan maken met je campagne.
We richten ons op gemiddeld Nederland en daar bereik je met voetbal echt iedereen. Mannen, vrouwen, jong, oud en dat is het mooie.
De wedstrijden en andere thematische programma’s bij de NPO kunnen per slot van rekening altijd op miljoenen kijkers en luisteraars rekenen. En dát is interessant voor jouw merk. Als je deze zomer met je spot te zien of te horen bent, heb je namelijk een immens bereik voor je campagne. Hoe laat je jouw merk hier optimaal van meegenieten?
Vanuit de Johan Cruijff ArenA gaf NOS-presentator Sjoerd van Ramshorst met diverse gasten antwoord op juist díe vraag. Onder meer Els Dijkhuizen, marketingdirecteur van Heineken Nederland, en Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn, schoven aan. Hun merken zijn onlosmakelijk verbonden met Oranje en sport. Wat betekent inzetten rondom sport voor hen? Hoe bereiden ze zich voor op de zomer? En wat adviseren deze merken met jarenlange ervaring in sportmarketing aan andere merken?
De sportzomer gaat iets zijn wat leeft binnen heel Nederland. Dus daar kun je ook als kleiner merk met een iets kleiner budget jouw spin op geven.
Naast inzichten van ervaren merken kon de unieke blik van een sporter niet ontbreken: tophockeyster Lidewij Welten vertelde over haar belevenis van de sportzomer. Met 217 interlands en 3 Olympische Spelen is zij met recht een ervaringsdeskundige te noemen. Deze zomer reist ze met de Oranjedames af naar Tokio. Hoe ziet haar voorbereiding eruit? En wat vindt zij nou het echte oranjegevoel?
Behalve inzichten werden er ook volop tips gedeeld. Zo gaf Ster-directeur Frank Volmer zijn visie op de aankomende maanden vanuit de spelersbus van het Nederlands elftal en gaf Sabrina Pieters, salesmanager bij Ster, vanuit de kleedkamer aan de hand van praktische adviezen een analyse over de kracht en impact van inhakende campagnes.
Het is zo mooi. Elke keer denk je bij jezelf: ‘gaat het gebeuren die euforie rondom de sportzomer?’ En let maar op: die euforie gaat er komen.
Pim van Midde, tevens salesmanager bij Ster, lichtte vervolgens het grote bereik van de sportzomer toe. Wie bereik je precies? Welke misvattingen bestaan er over het bereik? En wat voor bereik, kijkdichtheden en prijzen kunnen we de aankomende sportmaanden verwachten?
Ben je benieuwd naar de antwoorden op bovenstaande vragen, de unieke inzichten en praktische tips? Kijk dan het online sportevent Scoren met Ster via deze link terug!
Enthousiast geworden en direct actie ondernemen? Ook dat kan: neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
Terugkijken