Adverteren op de kanalen van de publieke omroep levert een groot bereik, rondom kwalitatieve programmering, in het hart van jouw doelgroep. Maar wat maakt een goede advertentie en hoe werkt reclame via Ster precies.
Adverteren op de kanalen van de publieke omroep levert een groot bereik, rondom kwalitatieve programmering, in het hart van jouw doelgroep. Maar wat maakt een goede advertentie en hoe werkt reclame via Ster precies.
Wat voor advertenties zijn er bij Ster? Ster biedt reclame aan op tv, radio en online (websites en apps). Hierbij heb je de keuze uit mediatypen en andere crossmediale opties. In beide gevallen kun je zelf bepalen waar en wanneer de advertentie te zien is, of de media-inzet over te laten aan de Ster.
TV en radio inzetten bij Ster is binnen een paar stappen geregeld. Maar wat voor advertentiesoorten zijn er, hoe maak je een reclamespot en welke stappen moet ik nemen?
1.Bepaal doel en doelgroep
Wat wil je bereiken, wie wil je bereiken en wat is je budget? Wil je inzetten op naamsbekendheid of de koopintentie verhogen? Wil je een grote doelgroep of liever een niche bereiken? Ga je tv, radio, online of een combinatie daarvan inzetten? Welke uitzendtijden en kanalen zijn voor jouw doel(groep) het meest relevant? Als het doel, de doelgroep en het budget zijn vastgesteld, kan je naar de volgende stap: de ideale mediamix samenstellen.
2. Stel de ideale mediamix samen voor je advertentiecampagne
Onze accountmanagers denken mee om jouw doelen te bereiken en je doelgroep het beste te bereiken. Denk aan mediumtypen, zenders en programma’s. Laat één van onze collega’s je vrijblijvend terugbellen om hier samen naar te kijken. We hanteren een transparant kostenplaatje, je weet meteen waar je aan toe bent, zonder verplichtingen!
3. Upload je commercial, reclamemateriaal en eventuele banners
Wanneer de campagneperiode en mediamix is vastgesteld, dan volgt het aanleveren van het campagnemateriaal. Dit doe je gemakkelijk online en veilig via je eigen klantaccount. Je kunt er ook voor kiezen om eerst je advertentiemateriaal te laten testen door Ster.
4. Optimaliseer je campagne
Je reclamecampagne gaat van start op de afgesproken kanalen, met de passende mediumtypen en overeengekomen periode. Maar soms wil je tijdens een campagne bijsturen, om nog betere resultaten te krijgen en nog relevanter te zijn voor je doelgroep. Onze accountmanagers en planners kunnen hier voorstellen voor doen. Benader ze gerust zelf met je eigen ideeën, zo bereiken we samen het beste resultaat.
5. Behaalde resultaten van de campagne
Je kunt de voortgang en resultaten van de (online) advertentiecampagne zelf zien in de Ster Klantportal. Hier zie je wanneer je advertentie te zien is geweest, welke resultaten dat heeft opgeleverd en welke kosten zijn gemaakt. Samen met je accountmanager bespreek en evalueer je het campagneoverzicht.
Klaar om jouw campagne te starten? Bekijk de prijzen van een advertentiecampagne voor tv, radio en/of online bij Ster of neem direct contact op.
Neem direct contact op, we helpen je graag verder!