NPO Radio 2 heeft het marktleiderschap terug in handen. Dat blijkt uit de luistercijfers van september en oktober die vanmorgen door het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
NPO Radio 2 heeft het marktleiderschap terug in handen. Dat blijkt uit de luistercijfers van september en oktober die vanmorgen door het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
In de doelgroep 10+ heeft NPO Radio 2 een mooie stijging gerealiseerd van 11,7 naar 12,2 procent. De laatste keer dat NPO Radio 2 marktleider was, was in april-mei 2022. Ook in de doelgroep 25-67 is NPO Radio 2 marktleider met een percentage van 13,8 ten opzichte van 13,3 procent in de vorige luisterperiode. De verwachting is dat deze groei de komende periode doorzet met de Top 2000 in het verschiet.
Naast NPO Radio 2, heeft ook NPO 3FM mooie cijfers neergezet. In de doelgroep 25-45 heeft NPO 3FM een luistertijdaandeel van 4,4 procent. Dit is 0,2 procent hoger dan dezelfde luistertijdperiode vorig jaar.
De radiozenders van de NPO doen het goed, want ook NPO Radio 4 stijgt in hun doelgroep 55+. NPO Radio 4 heeft een luistertijdaandeel van 4,2 procent en ook voor deze radiozender is dit het hoogste percentage in het afgelopen jaar.
Nu de kerstvoorbereidingen langzamerhand van start gaan, komt traditiegetrouw 3FM Serious Request ook steeds dichterbij. In de week voor kerst komt 3FM in actie voor Het Vergeten Kind. Het glazen huis keert hiervoor terug naar De Nieuwe Stad in Amersfoort, dit jaar mét publiek.
3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Rob Janssen laten zich opsluiten en maken vanaf 18 tot en met 24 december 24 uur lang live radio. De overige 3FM-dj’s trekken het land in langs de acties die worden gevoerd en peilen de sfeer in Amersfoort rond het glazen huis.
Na 3FM Serious Request – één dag later om precies te zijn – start op NPO Radio 2 de altijd populaire Top 2000. De lijst der lijsten bracht NPO Radio 2 vorig jaar naar een marktaandeel van maar liefst 18% in 10+. Het muziekfestijn genereert daarnaast een gigantisch bereik: vorig jaar bereikte de Top 2000 10,8 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder via radio, televisie en online.
Met deze fantastische resultaten liggen de verwachtingen voor aankomende editie hoog. Meer weten over hoe je als merk van hét jaarlijkse radio-evenement van Nederland kan profiteren? Bekijk dan de speciale actiepagina.
Al met al dus voldoende redenen om dit najaar aanwezig te zijn op NPO Radio. Meer weten of direct in actie komen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.