Uit ons onderzoek kwam naar voren dat niet alleen campagnestrategie een voorwaarde voor succes is, maar dat ook de creatie van een tv-commercial belangrijk is bij het behalen van bepaalde doelstellingen. Voor het verhogen van merkbekendheid moeten andere inhoudelijke keuzes worden gemaakt dan voor het verbeteren van imago.
Voor kennisdoelstellingen geldt: hoe langer de tv-commercial, hoe beter de boodschapoverdracht. Daarnaast is het belangrijk om - als je je merkbekendheid wilt verhogen - de product- of merknaam minimaal 2 en maximaal 6 keer in de tv-commercial te noemen. Daarnaast is het verstandig om de merknaam en het logo aan het begin van de tv-commercial te tonen.
Als je het imago wilt verhogen, is het belangrijk om de product- of merknaam juist aan het einde van de tv-commercial te tonen. Als je gedrag wilt veranderen, is het van belang dat je een Nederlandse slogan gebruikt en geluiden gebruikt die gedeeltelijk realistisch zijn aan de setting of situatie. Dit draagt namelijk bij aan (het verhogen van) de koopintentie.
Wil je meer weten over de creatie van tv-commercials? Vraag de onderzoeksuitgave aan bij onze afdeling Research.