Algemeen nut
De inkoopmogelijkheden rondom de online aanbodkanalen van de NPO zijn enkel mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. Bij Ster hanteren we hiervoor de definitie ‘algemeen nut’.
Het gaat om instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er niet alleen ruimte online, maar óók op radio en televisie. Neem contact op voor meer informatie of bekijk deze pagina op onze website.
Netto basisprijs
Voor digitale advertenties als banners en online video’s hanteren we per formaat een vaste prijs. Alle prijzen zijn in onderstaand overzicht te vinden, nieuwe formaten die beschikbaar komen worden zodra dat kan aan het overzicht toegevoegd. Ster hanteert een maandindex en marktindex. Voor de actuele indexen, zie de pagina Plannersinformatie of neem contact op met je accountmanager.
Targetingopties
Om jouw online reclamecampagne gericht in te zetten op de juiste kanalen, kan het interessant zijn om gebruik te maken van onze targetingmogelijkheden. We bieden specifieke opties om te targeten op tijd, doelgroep, kijkcijferknallers, context en device.
Time: met deze optie kan je jouw online reclamecampagne specifiek richten op dag of tijd.
Kijkcijferknallers: jouw digitale reclamecampagne wordt uitgeplaatst bij de meest populaire online programma’s en fragmenten van dit moment.
Context: jouw campagne wordt op inhoud gekoppeld aan een bepaalde contextcategorie van een programma of webpagina, denk aan Kunst en cultuur of Techniek en wetenschap. Meer informatie hierover vind je in onze video.
Device: met deze optie kan je targeten op een bepaald device, of één of meerdere devices uitsluiten. Denk hierbij aan uitlevering op Desktop, Tablet, Connected TV en/of Smartphone.
Inkoopopties online: RON of ROS
Inkopen op de online kanalen van de NPO kan via Ster op verschillende manieren: inzetten op het gehele Ster-netwerk (RON, Run of Network) of gericht op een specifiekere selectie (ROS, Run of Specifics). Wanneer er wordt gekozen voor ROS, kan je kiezen voor een bepaalde context, programma, website, app of device. De context wordt met machine learning op basis van de inhoud van een aflevering of tekst op een pagina bepaald.
Targeting channels
Contexten waar op ingekocht kan worden:
- Natuur en outdoor
- Criminaliteit en rechtspraak
- Vakantie en reizen
- Gezondheid en zorg
- Sport en fitness
- Kunst en cultuur
- Religie en geloof
- Politiek en beleid
- Huis en inrichting
- Koken en eten
- Techniek en wetenschap
- Economie en beleggen
- Muziek en festivals
- Opleiding en educatie
- Film en entertainment
- Royalty en celebrities
- Vervoer en infrastructuur
- Liefde en dating
- Duurzaamheid en lifestyle
- Spel en quiz
- Beauty en fashion
- Gezin en opvoeding
- Nieuws en actualiteiten
basistarief 2023
SECONDES | RON | ROS |
5-6 | € 6,00 | € 6,60 |
10 | € 9,60 | € 10,56 |
15-20 | € 13,20 | € 14,52 |
25 | € 18,00 | € 19,80 |
30 | € 24,00 | € 26,40 |
31-36 | € 30,00 | € 33,00 |
FORMATEN | MOGELIJKHEDEN | RON | ROS |
IAB | iAB, Halfpage Ad, Billboard, Swipe cube, Interstitial, Midscroller, Mobile portrait | € 1,00 | € 1,10 |
HIGH IMPACT | Video in banner | € 4,00 | € 4,40 |