Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Na maanden van lockdown ging in de zomer van 2020 Nederland weer ‘open’. Als het familierestaurant van Nederland wilde McDonald’s dat moment vieren. Grootouders hadden het contact met kleinkinderen lange tijd moeten missen. Dat inspireerde tot het script Opa en Oma, waarbij grootouders hun kleinkinderen spontaan verrassen met een bezoekje… en Happy Meals van McDonald’s.

‘Wij wilden in deze bijzondere tijd doen wat wij als McDonald’s het liefst doen: mensen happy maken en hen helpen anderen blij te maken. De film is uit het hart van ons merk en daarmee wisten we precies de juiste snaar te raken’ zegt Annemarie Swijtink, director marketing van McDonald’s Nederland.

Productie vol uitdagingen

Het script vroeg om een stel dat ruim op leeftijd was, de vraag was 80 plus. Precies de allerkwetsbaarste groep tijdens de pandemie. Ook moesten de opa en oma samen in een auto zitten. Iets dat met de 1,5 meterregel ook een uitdaging was. En mondkapjes of plastic schermen zou natuurlijk de magie verstoren.

Opa Chiem en oma Marina

De oplossing leek simpel: een echt stel casten.  Maar hoe vind je een stel van tachtig dat allebei kan acteren? De zoektocht leidde naar Chiem en Marina, een tweetal met de warme, innemende uitstraling en verliefde blik die nodig waren om deze film naar een hoger plan te tillen. De familie die ze in de film bezoeken is ook een echt gezin waardoor beide families toch op een veilige manier samen konden zitten.

‘Don’t you…’

De film had geen dialoog, dus was er vrij spel om de film te verrijken met een emotionele soundtrack. Om zo de vertelling nog meer lading te geven. Dat werd uiteindelijk een remake van de klassieker Don’t you forget about me van de Simple Minds, ingezongen door de Nederlandse zangeres Wieteke Wijte. Vanaf het moment dat de commercial live ging werd het tienduizenden keren geShazamd en is daarna in een volledige versie uitgebracht op Spotify.

Good Times

Wat de commercial in de zomerperiode bijzonder maakte, was de positieve toon waarop McDonald’s omging met het thema corona. McDonald’s staat voor good times, iets waar juist zo’n behoefte aan is in een tijd dat dat minder vanzelfsprekend is. Niets mooier dan met elkaar en van elkaar genieten, met eten waar je blij van wordt.

Stem je op ons?

Met deze film behoren we tot een van de finalisten van de Gouden Loeki 2020! Help jij ons deze fantastische prijs te winnen en kunnen Opa en Oma rekenen op jouw stem? Stemmen doe je hier: www.stergoudenloeki.nl 

Heb jij al gestemd?

Tot en met 23 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 3 maart bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep Max om 21:35u op NPO 1.

Stem direct!