Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Als culturele instelling een miljoenenpubliek bereiken? Radioreclame is nog steeds een erg effectief middel om je doelgroep te bereiken. Met de radiozenders van de NPO bereik je zowel het grote publiek als specifieke doelgroepen.

Waarom radioreclame bij Ster inzetten?

  • Groot bereik en snel veel contactmomenten met de doelgroep
  • Relatief lage productie- en uitzendkosten
  • Geen zapmedium, dus lange luistertijden
  • Snel inzetbaar en flexibel

Inkoopmogelijkheden

Bij Ster kun je adverteren op radiozenders van de publieke omroep. Op het hele en halve uur, voor en na het nieuws, is er een reclameblok. En die blokken zorgen voor impact en herkenbaarheid van je merk. Dit door de relatief lage hoeveelheid reclames per blok en hoge acceptatie bij de luisteraars.

Voor culturele instellingen hebben we de inkoopoptie Ster & Cultuur. Dit biedt een groot bereik bij doelgroepen met veel interesse in cultuur in de breedste zin van het woord. Een interessante inkoopmogelijkheid voor organisaties die bijvoorbeeld een voorstelling, festival, film of ander cultureel product of evenement aanbieden! 

  • Wist je dat... we naast een campagne uitplaatsen in een zogenaamd cultureel umfeld, dit ook kunnen doen in een literair umfeld? Een interessante mogelijkheid voor organisaties die (nieuwe) boeken of literaire evenementen aanbieden! Neem voor meer informatie over inkoopoptie Ster & Boeken contact met ons op.

Naast dat je uiting een relevant en groot, cultureel geïnteresseerd publiek bereikt, profiteer je van de kwalitatieve programmering van de NPO. Dat heeft een meerwaarde voor de effectiviteit van je campagne. Uit onderzoek blijkt namelijk dat hoe hoger met een programma waardeert, hoe eerder men het product of de dienst uit je uiting wil aanschaffen. Hiervoor zit je bij de NPO goed: de programma's waaromheen je campagne met Ster & Cultuur kan worden uitgezonden, scoren veelal hoge gemiddelde rapportcijfers.

Algemeen Nut

Ben je een culturele instelling, en heb je een niet-commerciële boodschap in jouw commercial? Dan zijn er extra interessante mogelijkheden voor jouw merk: je kan - als je voldoet aan de voorwaarden - gebruik maken van de inkoopoptie 'algemeen nut'. Meer weten over deze inkoopoptie, de mogelijkheden en voorwaarden? Bekijk dan deze pagina of neem contact met ons op

Tarieven en voorwaarden

De nieuwe basis jaarprijs in 2023 (op basis van een radiocommercial van 20 seconden) is € 205. Dit geldt voor zowel de Ster & Cultuur als Ster & Boeken inkoopoptie. Voorwaarden:

  • Umfeldpakket op NPO Radio 1, 2, 3FM, Klassiek en 5. Ster deelt in
  • Blokselectie wordt per kwartaal gepubliceerd door Ster
  • Evenredige spreiding van spots per dag
  • Minimaal 5 aaneengesloten dagen

Programma's

Hieronder vind je een lijst met programma's waar inkoopoptie Ster & Cultuur uitgeplaatst kan worden. Deze lijst is niet compleet, maar het geeft je een goede indruk. Wil je er meer over weten, neem dan contact op met je accountmanager. 

  • NPO Radio 1: Nieuwsweekend, Vroege Vogels, Spraakmakers, Met Het Oog Op Morgen.
  • NPO Radio 2: Aan de Slag, Spijkers met Koppen, Jan Willem Start Op, Annemiekes A Lunch
  • NPO Klassiek: Tussen Hemel en Aarde, Klassieken, De Ochtend, Podium
  • NPO Radio 5: Arbeidsvitaminen, Tineke Show, Adres Onbekend, Open Huis.

Meer culturele inkoopmogelijkheden

Mogelijkheden op televisie

Mogelijkheden online

Lees meer

Radioreclame bij Ster

Wat kost een radiocampagne bij de publieke omroep?