Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Vandaag zijn de luistercijfers van april en mei bekendgemaakt door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO). NPO Radio 2 staat wederom bovenaan de lijst en zet zo het marktleiderschap voort in 10+ en 25-67 jaar. NPO Radio 1 is deze periode de grootste stijger in 10+.

Er is maar één Radio 2 

NPO Radio 2 is en blijft de grootste zender met een marktaandeel van 12,4% in 10+. Ook in de doelgroep 25-67 staat de zender aan kop met een aandeel van 14,1%.

NPO Radio 1 deze periode grootste stijger

NPO Radio 1 is de grootste stijger in 10+ en groeit van 8,2% in de vorige luisterperiode naar 8,5% in deze luisterperiode. Ook in de kerndoelgroep 46-67 laat de nieuws- en actualiteitenzender een mooie groei zien van 0,3% ten opzichte van vorig jaar naar een marktaandeel van 8,1% naar 8,4%.  

NPO Radio stabiel en goed beluisterd

Naast NPO Radio 1 zien we verder mooie, nagenoeg stabiele posities voor de andere zenders van NPO Radio ten opzichte van de vorige luisterperiode. NPO 3 stijgt op 10+ van 2,2% naar 2,3% en NPO Radio 4 en 5 noteren deze meetperiode een kleine daling van 0,1% in 10+. In de kerndoelgroep 55+ laat NPO Radio 5 ten opzichte van vorig jaar een forse stijging zien van 11% naar 12,1%.

Tour de France, laatste kans

Vandaag is de zomer echt gestart en dat betekent prachtige sportevenementen op NPO Radio 1, te beginnen bij de Tour de France. Op 1 juli gaat de Ronde van Frankrijk los vanuit Kopenhagen. Vorig jaar trok de populaire Tour meer dan 2 miljoen luisteraars (10+). Wil je hier nog bij aanwezig zijn met je merk, dan is dit je laatste kans. 

VROUWENVOETBAL ZIT IN DE LIFT

Tijdens de Tour gaat ook het EK Vrouwenvoetbal van start. Vanaf 6 juli verdedigen de  Oranje Leeuwinnen hun EK-titel en dat is goed nieuws voor merken. Vrouwenvoetbal is populairder dan ooit. Zo bereik je een groot én divers publiek. Meer lezen hierover en meeliften op de Oranjestemming? Lees dan ons blog.   

Naast sport zijn er natuurlijk volop zomerse evenementen die bijdragen aan het heerlijke vakantiegevoel. NPO Radio 2 is aanwezig bij Concert at Sea, North Sea Jazz en de Nijmeegse Vierdaagse. NPO 3FM en FunX brengen de festivals bij de luisteraars thuis en leggen live verslag vanaf Lowlands, het Woo Hah Festival en het Latin Village Festival.

Op NPO Radio 4 kan de luisteraar de beste filmmuziek horen in de Filmmuziek Top 50. De uitzending start aanstaande vrijdag 24 juni van 12.00 tot 18.00 uur. Tot slot brengt ook NPO Radio 5 het zomergevoel op de radio met extra veel tropische Evergreens tijdens ‘Bestemming NPO Radio 5’.

ZOMER OP NPO RADIO: GROOT BEREIK VOOR AANTREKKELIJKE TARIEVEN

Wist je dat je met deels thuisblijvend Nederland een miljoenenpubliek kunt bereiken voor hele aantrekkelijke tarieven? De lage maandindexen in juli (65) en augustus (60) – of ook wel 35% of 40% goedkoper dan het reguliere tarief – bieden een prachtige kans om je merk of product groots onder de aandacht te brengen.

Bovendien geldt in de maanden juli en augustus de FunX verdubbelaarsactie. Hiermee kun je je spotinzet kosteloos verdubbelen. Zo creëer je een nog groter bereik onder stadsjongeren.

BEN JIJ ERBIJ MET JE MERK?

Kortom, genoeg redenen om deze zomer aanwezig te zijn op NPO Radio. Wil je graag meer informatie over adverteren rondom de aankomende sportevenementen, de gunstige zomertarieven of advies op maat? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.

Meer weten?

Meer weten?

Ingo Janssen

accountmanager
+31 35 672 55 60 ingo.janssen@ster.nl

Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul je e-mail in.
Vul je telefoonnummer in.
Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

Meer over NPO Radio

Vrouwenvoetbal zit in de lift

Luistercijfers: koppositie voor NPO Radio 2, winst voor NPO Radio 5