NPO Radio 2 neemt in 10+ een stevige tweede plek in en NPO Radio 5 groeit ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de luistercijfers van mei en juni, die vandaag door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
NPO Radio 2 neemt in 10+ een stevige tweede plek in en NPO Radio 5 groeit ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de luistercijfers van mei en juni, die vandaag door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
NPO Radio 2 daalt deze maand licht in marktaandeel waarmee de zender nu de tweede positie heeft in 10+. De Top 2000-zender blijft wel ruim voor de nummer drie op de lijst. Ten opzichte van een jaar geleden noteert NPO Radio 2 bovendien een milde stijging, van 12,1% naar 12,2% marktaandeel.
Terugkijkend naar vorig jaar ziet ook NPO Radio 5 een stijging. De zender behaalde in mei en juni van 2021 een marktaandeel van 5,5% in 10+. Deze luisterperiode is dat 6,0%. In de kerndoelgroep 55+ ziet NPO Radio 5 eveneens een groei in vergelijking met een jaar geleden, naar een aandeel van 11,7%. Dit is een relatieve stijging van 10% ten opzichte van dezelfde periode in 2021.
De andere NPO-zenders blijven deze maand redelijk stabiel. NPO Radio 1 ziet in 10+ een daling ten opzichte van vorige maand en een jaar geleden, terwijl NPO Radio 4 gelijk blijft vergeleken met de vorige luisterperiode en licht stijgt in vergelijking met 2021 (van 2,1 naar 2,2%). NPO Radio 3FM behaalt net als in 2021 een marktaandeel van 2,2%, een daling van 0,1% ten opzichte van de vorige meetperiode.
Vooruitkijkend naar de aankomende zomermaanden zijn er volop kansen bij NPO Radio. Zo is NPO 3FM aanwezig op Lowlands (augustus) en NPO FunX op het Latin Village Festival (augustus). Bovendien geldt in de maanden juli en augustus de FunX-verdubbelaarsactie. Hiermee kun je je spotinzet op NPO FunX kosteloos verdubbelen. Zo creëer je een nog groter bereik onder stadsjongeren.
NPO Radio 5 staat met Bestemming NPO Radio 5 eveneens in het teken van het zomergevoel. Daarnaast komen in het najaar op deze zender de Week van de Jaren 70 (september) en de Evergreen Top 1000 (november) er weer aan.
Behalve op NPO Radio 5 is er in september ook voldoende te beleven bij de andere NPO-zenders. Zo vervult NPO Radio 1 traditiegetrouw haar rol als dé nieuws- en actualiteitenzender van Nederland: de zender is aanwezig bij Prinsjesdag en de Nations League. Verder staat NPO Radio 2 in het teken van de KWF Week en bereidt NPO Radio 4 zich met een stemweek voor op de Klassieke Top 400 in oktober.
Tot slot trapt NPO Radio 3FM in september af met een nieuwe programmering. Vanaf 12 september zijn dj's Rob Janssen en Wijnand Speelman te horen in de ochtend, terwijl Barend van Deelen de middagpositie invult. Lees hier meer over de nieuwe programmering.
Kortom, genoeg redenen om de komende maanden aanwezig te zijn op NPO Radio. Wil je graag meer informatie over adverteren rondom de aankomende programma’s, de FunX-actie of advies op maat? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.