Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
DVJ heeft in opdracht van Ster een publieksonderzoek laten uitvoeren naar het sentiment rond reclame bij de publieke omroep. Dit na aanleiding van recente discussies over dit onderwerp die ontstaan zijn met het oog op de visiebrief die minister Slob binnenkort zal presenteren.

De belangrijkste resultaten uit dit onderzoek zijn:

  • 71% van de Nederlanders is niet bereid te betalen voor een reclame vrije publieke omroep
    • Slechts 5% van de Nederlanders 18-69 wil er zeker voor betalen
  • 61% van alle Nederlanders 18-69 vindt reclame bij de publieke omroep acceptabel
    • Slechts 37% vindt dat de publieke omroep reclamevrij zou moeten zijn
  • De helft van de Nederlanders 18-69 jaar zou het erg vinden wanneer er NPO-programma’s verdwijnen als gevolg van het afschaffen van de reclame

Een uitgebreide rapportage van dit onderzoek vind je hier.