Op deze pagina vind je de aanleverspecificaties voor online adverteren bij Ster. Neem voor meer informatie contact op via digital@ster.nl. Het materiaal graag uiterlijk 1 werkdag van te voren aanleveren, uiterlijk om 12.00 uur.
Op deze pagina vind je de aanleverspecificaties voor online adverteren bij Ster. Neem voor meer informatie contact op via digital@ster.nl. Het materiaal graag uiterlijk 1 werkdag van te voren aanleveren, uiterlijk om 12.00 uur.
Algemeen geaccepteerde bestanden:
Display:
Video (dit gaat over de pre-roll, niet over banners/display):
Video- en displaymateriaal mag aangeleverd worden via de Ster Klantportal.
Let op: bij het inkopen van online video mag de creatie (pre-roll) geen betrekking hebben op het kopen van een bepaald product of het gebruikmaken van een bepaalde dienst die verkrijgbaar is. De creatie mag wel oproepen tot steun aan of het gunstig stemmen ten aanzien van de adverteerder. Ster hanteert hiervoor de volgende richtlijnen:
M.b.t. voorwaarde 3 gelden vervolgens de volgende richtlijnen:
a. In de spot mag nooit worden opgeroepen tot het kopen / reserveren van tickets of het aanmelden voor een opleiding, cursus of event;
b. In de spot mag nooit een ‘call to action’ m.b.t. een product of dienst zitten. Dus niet “Bezoek nu het Rijksmuseum” of “Neem zondag deel aan de livestream van de Nationale Opera”, maar “Nu in het Rijksmuseum” of “De Nationale Opera presenteert”;
c. In de spot mag de website van de adverteerder worden vermeld, maar dit dient altijd de homepage te zijn. Er mag dus nooit worden verwezen naar een specifieke ticketpagina, zoals rijksmuseum.nl/tickets. Hetzelfde geldt voor het doorklikbaar maken van de advertentie. Wanneer een bezoeker op de advertentie klikt, dient te allen tijde te worden doorgelinkt naar de homepage van adverteerder.
Vragen? Neem contact op met Ster of ga naar ster.nl/algemeennut.
Let op: de creaties mogen geen cookies bevatten. Hierdoor dienen de video (MP4-bestand) en de URL van de landingspagina los te worden aangeleverd via de Ster Klantportal.
Het is mogelijk om een TV commercial om te zetten naar een online commercial, wij rekenen voor deze handeling geen extra kosten. Geef daarvoor het Sternummer met de commercial code door via de Ster Klantportal. Vergeet de landingspagina niet (UTM-code is toegestaan) en de eventuele uitzendinstructies.
Een tag-on is online niet mogelijk omdat wij maximaal twee adverteerders in één blok uitserveren (maximale bloklengte is 36 seconden).
Als uitzondering ten opzichte van bovenstaande online inkoopmogelijkheden, mag het materiaal voor in-banner videocampagnes aangeleverd worden bij digital@ster.nl.
Let op: de creaties mogen geen cookies bevatten. Er mogen geen cookies geplaatst worden/aanwezig zijn in het materiaal dat wordt aangeleverd.
Pakket | Formaat | Pixels | Max Groote |
IAB | Billboard | 970x250 | 1mb |
Halfpage ad | 300x600 | 500 kb | |
Medium rectangle | 300x250 | 500 kb | |
Skyscraper | 120x600 | 500 kb | |
Wide skyscraper | 160x600 | 500 kb | |
Leaderboard | 728x90 | 500 kb | |
Mobile banner | 300x100 | 500 kb | |
Mobile midscroller | 320x240 | 500 kb | |
Mobile portrait | 320x400 | 500 kb | |
High impact | Video in banner | alle formaten | 3,95mb (max 20sec) |
Het materiaal mag in geen gevallen cookies bevatten.
Eventuele UTM-codes zijn toegestaan en kunnen met de complete landingspagina worden aangeleverd.