Miljoenen mensen kijken jaarlijks naar Wie is de Mol? om zich te vermaken met bondjes, jokers, executies, vrijstellingen en Molacties. Om vervolgens af te stemmen op het programma Moltalk voor de nabespreking. Dat alles met maar één doel: de Mol ontmaskeren.
Niet zo gek dus dat ook de app rondom dit programma uiterst populair is onder ‘Molloten’, liefhebbers van het programma én spelletjesspelers. Met name die laatste groep maakte de app interessant voor uitgever van bord-, kaart- en rollenspellen, Asmodee.
Met maar liefst 900.000 app-downloads zag Asmodee in de Wie is de Mol?-app de juiste match met de doelgroep: Nederlanders van alle leeftijden die graag spelletjes spelen op hun telefoon. Door banners specifiek te plaatsen op plekken waar ze direct zichtbaar zijn, bereikten ze wekelijks de vele appspelers die terugkeerden om hun punten te verdelen tussen de overgebleven kandidaten. Het belangrijkste doel van de campagne? Snel bekendheid realiseren voor hun Unlock!-spel.