Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt. Een slimme zet dus van fietsenwinkel FuturumShop om in te zetten rondom de Tour de France. Dat leverde forse traffic naar de website én hogere merkbekendheid op.

Bij Ster doen we continu onderzoek, zodat adverteerders maximaal rendement kunnen halen uit hun media-inspanning. Zo weten we uit meerdere onderzoeken dat een tv-commercial die wordt uitgezonden rondom hooggewaardeerde en relevante programma’s effectiever is. Ook de creatie van de commercial draagt bij aan het behalen van communicatiedoelstellingen.

Boodschap commercial overduidelijk

We hebben de commercialtest uitgevoerd binnen AdMeasure, de effectmetingstool van Ster. De FuturumShop-commercial is voorgelegd aan een panel van 106 mannen tussen 25 en 59 jaar, sociale klasse AB1. Met AdMeasure wordt onderzocht wat het effect van een commercial is op kennis, houding en gedrag. Vooral op het gebied van kennis en gedrag scoort de FuturumShop commercial bovengemiddeld en dat was precies waar ze op mikten!

Na het inkorten van de commercial en het in beeld brengen van het FuturumShop-logo is het voor 91% van de kijkers klip en klaar dat het in deze commercial om fietsartikelen gaat. Ter vergelijking; dit percentage ligt in de branche gemiddeld op 67%.

 

Het inkorten van de commercial en het toevoegen van ons logo in beeld resulteerde direct in een verbeterde respons op onze spot. Als online aanbieder van fietsbenodigdheden werkte het uitstekend om onze commercial specifiek in te zetten rond Tour de France programmering. Het websitebezoek is in die maand met 45% gestegen en onze merkbekendheid onder fietsliefhebbers met 36%. Bovendien leidde de specifieke inkoop rondom de Tour tot een mooie conversie van +50% GRP’s onder fietsliefhebbers. Al met al een resultaat om trots op te zijn.

Een van de belangrijkste beïnvloeders van gedrag is dat een commercial overtuigend en geloofwaardig overkomt en nuttige informatie geeft. Op al deze onderdelen scoort de commercial van FuturumShop bovengemiddeld hoog.

 

 

Bezoekintentie bovengemiddeld

De reden om de commercial in te zenden was om naast het verhogen van kennis ook het bezoek naar de website te stimuleren. Dat is goed gelukt. Uit AdMeasure bleek al dat een derde van de respondenten aangaf dat deze commercial aanzette om naar www.futurumshop.nl te gaan. Webcijfers van FuturumShop laten ook daadwerkelijk een forse stijging in het aantal websitebezoekers zien.

 

Succesfactoren

  • Specifieke inkoop
  • Relevant umfeld (sportprogramma’s)
  • Aangepaste, korte tv-commercial
  • Logo FuturumShop continu in beeld

resultaten

91%

Geeft aan dat duidelijk is dat het over fietsartikelen gaat

79%

Geeft aan dat duidelijk is dat het een commercial van futurumshop is

+

Specifieke inkoop

+

Relevant umfeld (sport)

Ook interessant

PraktijkGenerator