Met exclusieve inzet op NPO Radio 1 bereikten ze precies hun doelgroep: hoogopgeleide, zelfstandige ondernemers en ZZP’ers. Met als resultaat positieve reacties uit hun netwerk, een tiental nieuwe klanten en een recordaantal websitebezoeken in de campagneperiode. Met de campagne wilde PraktijkGenerator hun merkbekendheid in het netwerk verhogen en de markt positief opschudden. En dat is ruimschoots gelukt!
Het moeilijkste is het besluit om het echt te gaan doen en om een budget vast te stellen. De rest gaat nagenoeg vanzelf, als je de juiste mensen inschakelt. Wij werkten samen met Zoekhelden uit Amsterdam als media-adviseur, The Free Amigos uit Rotterdam voor de inhoud en Paul Cupido uit Hilversum voor de opnames en montage. Binnen een paar dagen was het helemaal rond. Ster stelde zich zeer coöperatief op en heeft direct uitzendruimte ingeboekt. Als alles net zo makkelijk ging als dit…
Het websitebezoek van www.PraktijkGenerator.nl is na de eerste flight verdriedubbeld. In twee weken tijd zijn tien nieuwe abonnees geworven; een stijging van 7%. Deze positieve resultaten waren de aanzet om nogmaals vol in te zetten op NPO Radio 1. De resultaten van de tweede flight waren iets minder sterk dan die van de eerste, maar nog steeds positief. Het websitebezoek verdubbelde ten opzichte van de periode tussen de eerste en tweede flight en drie nieuwe abonnees meldden zich.
Adverteerder: | PraktijkGenerator |
Product: | internetuitgeverij voor notarissen |
Doelgroep: | zakelijke doelgroep, ZZP’ers, 40 +, W1 |
Doelstellingen: | verhogen merkbekendheid in netwerk, markt opschudden |
Campagneperiode: |
20 juni t/m 3 juli (1e flight) 5 t/m 18 september (2e flight) |
Inzet mediumtypen: | radio (2 x 30” hoofdspot) |
Budget: | 25.000 euro (1e flight) 27.500 euro (2e flight) |
Zenders radio: | NPO Radio 1 |
In totaal heeft de campagne van PraktijkGenerator 2,9 miljoen Nederlanders (20%) bereikt op NPO Radio 1 (1+ bereik, 10 jaar en ouder). De populariteit van de zender onder hoogopgeleiden en de zakelijke doelgroep blijkt ook uit de resultaten van deze campagne.
Er is bewust gekozen voor een prikkelende commercial. Dit zorgde voor de beoogde aandacht en tientallen reacties.
“Moet dat nou? Dit is niet goed voor de hele beroepsgroep.”
“Geweldige actie: ik doe graag mee. Veel succes met deze sterke campagne.”
Radio is een effectief en krachtig medium om op te adverteren: het heeft een hoog bereik met lange luistertijden, is relatief goedkoop en snel inzetbaar. Vanwege een beperkt budget heeft PraktijkGenerator gekozen voor exclusieve inzet op NPO Radio 1. De populariteit van deze zender onder de zakelijke, hoogopgeleide doelgroep van PraktijkGenerator maakte dit een geschikte keuze. Een breed tijdvak was in dit geval de juiste optie om via één enkele zender zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep te bereiken. Bovendien leverde dit extra kostenvoordeel op.
Inzet reclamecampagne op NPO Radio 1
Bereik onder 40+ W1
Verdriedubbeling van website bezoekers
Nieuwe abonnees na campagne