FunX is en blijft de populairste zender onder stadsjongeren met een migratie-achtergrond (een groei van 24% in 2015 naar 37% in 2019). De gerealiseerde groei van de zender komt voor een bijna evenredig deel voor rekening van autochtone stadsjongeren (een groei van 9% in 2015 naar 21% in 2019). De groei onder autochtone stadsjongeren en het marktleiderschap onder jongeren met een migratie-achtergrond bewijst dat FunX in een groeiende behoefte voorziet en erin slaagt een divers & jong publiek te verbinden.
Niels Hoogland, zendermanager NPO FunX: “Uit het onderzoek blijkt dat de groei de laatste jaren in alle leeftijdscategorieën heeft plaatsgevonden en dat, ondanks de opkomst van de streamingdiensten, het weekbereik het hoogst is onder de 16-24-jarigen. Deze groep luistert dus nog steeds radio en de groep die naar naar FunX luistert is zelfs groter dan ooit.”
NPO FunX is een jongerenmerk dat met zijn muziekformat, nieuws, cultuur en aandacht voor maatschappelijke onderwerpen een impactvolle rol vervult in het dagelijks leven van stadsjongeren. De FunX-dj’s draaien een aantrekkelijke mix van R&B, latin, hiphop, dance en afrobeat, en praten de luisteraar dagelijks bij over de actualiteit en entertainment. Met FunX Talent is de zender een belangrijke kweekvijver voor nieuw Nederlands talent.