Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
'De Tour wacht op niemand’: niet alleen een gezegde dat tijdens de Tour de France wordt gebruikt en duidt op renners die vallen, pech hebben of niet mee kunnen met het hoge tempo van het peloton. In de bomvolle sportzomer die we bij de NPO en Ster samen met heel Nederland meemaken, krijgt de uitspraak extra betekenis.

Wil je er deze zomer als merk bij zijn? Zorg dan dat je niet alleen op tijd, maar ook op de juiste plek aanwezig bent. Midden in een zomer vol sport mag de Tour de France, het grootste wielerevenement van het jaar, niet ontbreken. En jouw merk ook niet.

Een bomvolle sportzomer

Tijd om bij te komen van het EK Voetbal krijgt niemand. Sterker nog, de Tour start al terwijl het EK Voetbal nog bezig is. Dat betekent een zomer lang een miljoenenpubliek binnen handbereik op de kanalen van de NPO. Vorig jaar was de Tour in september en onverminderd populair. De live etappes trokken gemiddeld 729.000 kijkers en de NOS Avondetappe bereikte gemiddeld 941.000 kijkers. Ook naar NPO Radio 1 luisterden ruim 2,2 miljoen luisteraars (10+ aug-sept 2020).

In de editie van vorig jaar was het tot de laatste dag spannend en wisselde de gele trui zelfs nog van schouders op het allerlaatste moment. Reden voor renners en ploegen om dit jaar extra gebrand te zijn op mooie resultaten en het parcours leent zich daar perfect voor.

De huidige nationale kampioenen van onder andere Nederland, België, Italië en Frankrijk staan op de voorlopige startlijsten, net als de Europese en wereldkampioen. Daarnaast kunnen grote namen als Roglic, Sagan, Fuglsang, Thomas, Yates en Pogacar niet ontbreken. Ook Nederland is sterk vertegenwoordigd met onder andere Bauke Mollema, Cees Bol, Steven Kruiswijk, Wilco Kelderman en Mike Teunissen. En zal Mathieu van der Poel aan de start staan?

Tour de france 2021 wordt veelbelovend

Op zaterdag 26 juni vertrekt het peloton vanuit Brest in Bretagne voor twee heuvelachtige ritten, beide met een korte aankomst bergop, wat voor vuurwerk vanaf de eerste dag gaat zorgen. En ondanks dat de wedstrijd niet wordt gestart met een proloog, worden er in totaal relatief veel tijdritkilometers verreden en dat is gunstig voor onze Nederlanders in het peloton.

Extra bijzonder dit jaar is de dubbele beklimming van de Mont Ventoux, de reus van de Provence. Amateur renners die deze berg al eens hebben beklommen, weten wat de renners deze dag voor hun kiezen krijgen.

In de laatste week staan de Pyreneeën op het menu en zet het peloton de strijd door in het hooggebergte. Net als vorig jaar wordt op de voorlaatste dag een tijdrit verreden van 31 kilometer en is het afwachten of de gele trui op de allerlaatste dag veilig naar Parijs wordt gebracht. Kortom: een veelbelovende Tour met gegarandeerd veel kijkers en luisteraars.

We gaan nog niet naar huis

En wanneer de renners aankomen in Parijs is het sportspektakel van deze zomer nog lang niet afgelopen. Een kleine week later beginnen namelijk de Olympische Zomerspelen in Tokio met volop kansen voor Oranje én voor jou, dus zorg dat je erbij bent!

Volop kansen voor jouw merk

Deze sportzomer zijn er natuurlijk speciale Oranje pakketten, zodat jouw merk bij alle mooie sportevenementen aanwezig kan zijn. Lees hieronder meer over de pakketten. 

Wil je meer weten? Neem contact met ons op en geniet van de waanzinnige sportzomer met Ster!

Meer weten over adverteren rondom de Tour?

FuturumShop

Terugkijktip: scoor jij deze sportzomer?