Hiervoor hebben we gekeken naar de How Brands Grow-theorie van Byron Sharp, een van de weinige wetenschappelijk onderbouwde marketingtheorieën van deze tijd. Deze theorie richt zich op het realiseren van merkgroei en daarmee het vergroten van de omzet en het aantal klanten. De bevindingen uit deze theorie hebben we in onze whitepaper aangevuld met een onderzoek dat we in samenwerking met Blauw Research hebben uitgevoerd. Hierin onderzochten we de momenten of behoeften die voorafgaan aan de aankoop van een product of dienst (zogenaamde category entry points) en hoe je daar als merk invloed op kunt uitoefenen.
In de whitepaper bespreken we de belangrijkste lessen die uit de theorie van Sharp en het onderzoek van Ster en Blauw getrokken kunnen worden. Maar we gaan ook nog een stapje verder: want hoe pas je deze kennis nou het beste toe in de praktijk? Welke rol speelt reclame hierbij? En wat kan Ster hierin voor jou betekenen?
Hoe klein of groot jouw merk op dit moment ook is; als je de ambitie hebt om jouw merk te laten groeien, biedt onze whitepaper inzicht en advies voor jouw communicatie-, marketing- en mediastrategie. Benieuwd welke inzichten en adviezen dat zijn? Klik dan hier voor de whitepaper.