TWEEDE POSITIE voor NPO Radio 2 in 10+
NPO Radio 2 blijft de tweede positie innemen in 10+ met een marktaandeel van 12,1%. Ook in de doelgroep 25-67 neemt NPO Radio 2 met 13,6% de tweede positie in op de lijst. De zender scoort bovendien goed in de business-to-business. NPO Radio 2 is daar met 14,3% met afstand de grootste en daarmee heel interessant voor merken die deze doelgroep willen bereiken.
NPO radio 5 stijgt licht, andere NPO Radiozenders stabiel
Terugkijkend naar vorig jaar ziet NPO Radio 5 een kleine stijging. De zender behaalde in juni en juli 2021 een marktaandeel van 5,6% in 10+. Deze luisterperiode is dat 6,1%. In de kerndoelgroep 55+ ziet NPO Radio 5 eveneens een groei in vergelijking met een jaar geleden, naar een aandeel van 11,6%. Dit is een relatieve stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode in 2021.
De andere NPO-zenders blijven deze maand redelijk stabiel. NPO Radio 1 en Radio 3FM dalen met 0,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. NPO Radio 4 stijgt licht stijgt in vergelijking met 2021 (van 2,0 naar 2,1%).