NPO Radio 2 verstevigt positie als marktleider
NPO Radio 2 behaalt deze periode een marktaandeel van 12,5% in 10+. Dit is 0,3% hoger dan een maand eerder en maar liefst 0,7% hoger dan dezelfde periode een jaar geleden.
Ook in de doelgroep 25-67 blijft NPO Radio 2 aan kop. De zender ziet daar deze periode een luistertijdaandeel van 14,3%. Dit is 0,5% hoger dan vorige luisterperiode, toen NPO Radio 2 in deze doelgroep een aandeel van 13,8% noteerde.
NPO Radio 4 en 5 zien hoogste cijfers dit jaar in 55+
NPO Radio 4 behaalt deze luisterperiode een aandeel van 4,4% in 55+, de kerndoelgroep van de zender. Niet eerder dit jaar was dit aandeel zo hoog. Dat geldt eveneens voor NPO Radio 5 in 55+. De zender ziet daar deze periode met 13,4% het hoogste cijfer in de kerndoelgroep dit jaar.
Beide zenders zien daarnaast een stijging in 10+. NPO Radio 4 groeit met 0,1% naar een aandeel van 2,4%. NPO Radio 5 stijgt met maar liefst 0,7% ten opzichte van de vorige luisterperiode en noteert een marktaandeel van 7,1%.
NPO 3FM blijft stabiel en behaalt met 2,6% hetzelfde marktaandeel als vorige maand. Nieuws- en actualiteitenzender NPO Radio 1 daalt licht, van 8,3% naar 7,8%.
Het Glazen Huis is van start
Ook in de laatste weken van dit jaar zijn er nog mooie resultaten te behalen bij NPO Radio. Zo startte zondag 3FM Serious Request met het Glazen Huis in Amersfoort. 3FM-dj’s Barend, Sophie en Rob zamelen een week lang geld in voor stichting Het Vergeten Kind.